Tijdstip


Friese Fries

Well-known member
Lid geworden
18 januari 2022
Berichten
46
Leeftijd
41
Wanneer geven jullie plantenvoeding?
Ik lees veel verhalen over dat het beste tijdstip is het voordat de verlichting aangaat, maar ik ga 's ochtends 7u de deur uit en kom smiddags iets voor 17u weer thuis.

De verlichting brandt van 15 - 23u.
 
Ik denk dat het niets uitmaakt want ik doseer het voor de hele week gelijk na het verversen en als je een goede voeding hebt met een goed chelaat dan gaat dat wel goed.
 
Ik voeg all-in-one 1x per week toe.
Het zou gaan om de easy carbo van Easylife
 
Carbo moet wel elke dag want dat werkt vrij snel uit maar de tijd is denk ik minder belangrijk en dat komt denk ik niet op een uurtje aan. weet wel dat het geen co2 is en weinig waarden toevoegt en meer wordt gebruikt voor het bestrijden van algen.
 
Omdat ik nogal snel met van alles en nogwat bezig ben ( lees chaotisch ) heb ik een doseerpomp aangesloten zodat ik zeker weet dat de plantenvoeding elke dag toegevoegd word en hierdoor dus ook zeker weet dat de planten ten alle tijden genoeg voeding hebben aangezien dit dagelijks toegevoegd word.
Misschien is dit iets om naar te kijken? Ik voeg tijdelijk elke dag Carbo toe een uur nadat het licht aangaat ivm algen waar ik wat last van had, dit zal ik tzt gaan verminderen alhoewel het toevoegen hiervan volgens mij totaal geen kwaad kan. Ook voeg ik nog apart Co2 toe omdat idd de Carbo weinig doet kwa co2 waarden in een aquarium.
 

Terug
Bovenaan