Tijdelijk verblijf


Dan kun je ook niet stellen dat het 'het beste' is, je hebt geen ervaring met of kennis van de vele andere routes die te bewandelen zijn.
Zeg dan dat je met maar 1 methode bekend bent ;)
 
Je hebt ook gezegd dat die ene manier volgens jou de beste is. Zonder verdere onderbouwing. D��r gaat het o.a. Kellemes en Meksjoef om en zeer terecht.
 
Wellicht te laat met het advies om je filter idd niet helemaal schoon te maken. Door deze met de vissen in het tijdelijke verblijf te laten draaien, behoud je de bacteriecultuur. De bak kun je dan leeghalen en schoonmaken om vervolgens opnieuw in te richten. Als alles dan staat kun je het filter weer overzetten op je aqua incl vissen. Wel even goed in de gaten houden en niet te veel voeren en dan moet het goedgaan. Zo doe ik het hier als ik mijn bak een goede schoonmaakbeurt geef. Heeft hier zelfs gewerkt bij het compleet vervangen van de bodem en achterwand de laatste keer. Niks overleden. Het enige dat ik aan mijn filter gedaan had, omdat ik hem toch even afgekoppeld had, is nieuwe fijne filterwatten toegevoegd. Verder niks gedaan. Na een week op de nieuw ingerichte bak wederom de fijne witte watten verschoond omdat deze vrij vol zaten van het schoontrekken van de bak, verder nog niks aan de bak gedaan.
 

Terug
Bovenaan