Wat is er nieuw

Tijd voor een update over mijn kleine vriendin.

Boarnsterhim

Active member
Lid geworden
27 september 2020
Leeftijd
52
Het leek me wel weer eens leuk om iets van ons te laten horen zeker nu al 35 jaar bij mij is.
Een mooie mijlpaal, toch?

Af en toe zie ik haar soort, de Platydoras costatus, nog weleens in dierenwinkels.
Dan hoop ik altijd dat mensen goed worden voorgelicht.
Het lijkt misschien een rustige, wat saaie vis… maar geloof me, ze heeft absoluut een pittig karakter.
Naar mij toe in elk geval wél. 😉

Vandaag keek ze me op haar manier aan nadat ik het aquarium weer grondig had schoongemaakt.
Benieuwd wat ik daar vannacht voor terugkrijg…
Mijn gok? Een paar zorgvuldig uitgetrokken planten als "bedankje".

Bijlagen

• PXL_20250706_133144720[1].jpg
    PXL_20250706_133144720[1].jpg
    1.5 MB · Weergaven: 61
Hoe groot is de dame?

Volgens mij zit ze op een 20 cm.

Dat valt mee maar ja wel een hele leeftijd al.

Prachtige vis.
35 jaar is zeker al een behoorlijke leeftijd, een stuk ouder dan de 8-12 jaar levensverwachting die ze overal opgeven.

Mooie vis om te zien.

Vandaag zag ik er nog 5 in een winkel zitten. Maar ik denk dat weinigen weten, dat deze vissen langer meegaan dan een hond of kat.

In de winkel weten ze het vaak ook niet.
Als ik ze nu ergens zie zitten leg ik het wel uit, hopelijk vertellen ze het dan aan potentiële kopers.

Zou het nog altijd een goed idee vinden dat naast het naamkaartje en de prijs ook een qr code zou hangen.
Die code zou dan moeten verwijzen naar een onafhankelijke site met informatie over de vis.

Tot die tijd gewoon voorlichten zoals veel van jullie hier op het forum doen. 😉

Oehh.. jouw dame kijkt wel heel erg boos🙈…die blik ook😅. Ze heeft het goed bij jou!🥳👍

Ze is zéker mooi😍😍😍

In de winkel weten ze het vaak ook niet.
Als ik ze nu ergens zie zitten leg ik het wel uit, hopelijk vertellen ze het dan aan potentiële kopers.

Zou het nog altijd een goed idee vinden dat naast het naamkaartje en de prijs ook een qr code zou hangen.
Die code zou dan moeten verwijzen naar een onafhankelijke site met informatie over de vis.

Tot die tijd gewoon voorlichten zoals veel van jullie hier op het forum doen. 😉
De eigenaar is een goede bekende van mij. en weet wel degelijk waar hij over spreekt. Maar ik weet ook dat hij een uitzondering is.

Je idee over een QR-code op het prijskaartje zou bij veel winkels inderdaad geen slecht idee zijn.

35 jaar dat is een beste leeftijd zeg, goed verzorgd door z'n baasie zal ik maar zeggen !👍
Zo'n QR-code is zeker ook geen slecht idee,, als de info klopt dan die daar op staat.

wat een super leuk en schattig visje! ongelooflijk dat ze zo oud is geworden! houd je haar samen met andere vissen of solitair?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan