The Crash Cowboy - 450 liter Junglescape 'The Lion Sleeps Tonight'


Ik heb een flinke bos Javavaren iets prominenter op het hout gezet:

F4D9392E-CFA0-4B8E-BCD9-A760C7731C85_zpsysloybsa.jpg


De stenen rond de kloof zijn nu bijna helemaal volgegroeid.

3027F5E0-E1F8-4B17-BF49-617CC83DE5EC_zpsrvivvfen.jpg


Ludwigia repens: maandag omgestekt. Die plant groeit echt centimeters per dag !

9F76DBCE-48AF-4880-BDF3-46252B2D9979_zps8uuupg7d.jpg


Geen idee dat dat kon, maar de Hemianthus/Glossostigma groeit gewoon vast op de lavastenen !

B7452152-17F8-4385-ACBB-875DF3D4EA98_zpslmsvavpi.jpg


Het Javamos groeit te hard. Zaterdag snoeien. Op de takken boven in de bak komt er een beetje draadalg tussen.

FB49FF0D-E069-4971-9E92-111D34D5F494_zpspnz7mgwp.jpg


En als laatste de Pogostemon stellata: die doet het weer net zo goed als ooit in de Rio 125.

6F73A25B-C39F-45B2-81FD-C81612E07F8B_zpswnhpusau.jpg
 
Weer zeer mooie foto's.
Hoe is het met de deurtjes? Inmiddels al de goede scharnieren gevonden of nog steeds op zoek naar een mooie oplossing daarvoor?
 
SuzanneM zei:
Weer zeer mooie foto's.
Hoe is het met de deurtjes? Inmiddels al de goede scharnieren gevonden of nog steeds op zoek naar een mooie oplossing daarvoor?
Ik heb alles gevonden, maar ik moet nou eerst even sparen ... De Jungle heeft me toch wel het nodige gekost. Nu de vissen compleet zijn is het geld uitgeven even klaar. Alles op. Finito. Flat broke. Failliet. Platzak.

;)
 
Bedoel je niet de Pogostemon Helferi ipv stellata?
Je bak ziet er echt prachtig uit! :)
 
ik moest toch even goed zoeken naar de bos javavaren tussen de jungle ;)
onderhand echt een oerwoud aan het worden :thumbs:
 
Wat je zou kunnen doen met je draadalg in je Javamos is er met een spuitje Easy Carbo overheen te spuiten. Heb ik in het verleden ook eens gehad en werkte zeer goed. Maar als ie het ook een beetje snoeit wordt het een mooie compacte plant.
 
Crash Cowboy zei:
SuzanneM zei:
Weer zeer mooie foto's.
Hoe is het met de deurtjes? Inmiddels al de goede scharnieren gevonden of nog steeds op zoek naar een mooie oplossing daarvoor?
Ik heb alles gevonden, maar ik moet nou eerst even sparen ... De Jungle heeft me toch wel het nodige gekost. Nu de vissen compleet zijn is het geld uitgeven even klaar. Alles op. Finito. Flat broke. Failliet. Platzak.
;)

Dat kan ik me goed voorstellen....Ik heb 'maar' een 60 liter aquarium en dan is het al snel 40 euro hier en 40 euro daar achterlaten laat staan zo'n veel grotere aquarium
 
Je aquarium ziet er gezond uit , en er zit een mooi diepte in je planten bak.
Top hoor.

Groet John
 
Ik heb net een 500 ml fles EasyCarbo gehaald, om te proberen wat draadalg boven in de bak (vooral in het Javamos) te bestrijden. Dat mos zit dicht onder de lampen en is zo wie zo gevoelig voor draadalg.

De geadviseerde dosering is 1 ml per dag per 50 liter water; dat zou betekenen dat ik iedere dag 10 ml zou moeten toevoegen en dus een week of zeven met zo'n fles kan doen.

Aquariumbemesting.nl verkoopt flessen AquaCarbo voor ongeveer de helft van de prijs; is dat hetzelfde spul als EasyCarbo ?
 
Ja die carbo heeft dezelfde werkzame stof hoor. Dus je kan ook de goedkopere nemen.
 
jessicapilon zei:
Ja die carbo heeft dezelfde werkzame stof hoor. Dus je kan ook de goedkopere nemen.
Dank je voor je snelle antwoord, John ! Ik heb net een flinke lading poeders van aquariumbemesting.nl binnen, dus ik moet wachten tot de volgende bestelling ivm de verzendkosten. Kan je trouwens de poeders (nitraat, fosfaat en sporen) lang bewaren zonder dat ze slechter worden ? En de AquaCarbo vloeistof ? Dan zou ik een keer een bulkbestelling voor een jaar of zo kunnen doen.

Is de dosering van AquaCarbo hetzelfde als die van EasyCarbo ? Want als ik daarvan bijvoorbeeld twee keer zo veel moet toevoegen is het lood om oud ijzer.
 
Ja de poeders kun je dacht ik zeker 2 jaar bewaren als ik me goed herinner.
Ik heb die carbo hier ook en daat staat op 1 a 2 ml want in een bak met veel licht kun je wat meer doseren natuurlijk.
Er zit 1,5% van die gluhalte.....in(naam is me weer ontschoten dus).
Dus dat is denk ik gewoon het zelfde.
Maar ik bestel ook meestal 1x per jaar een bulkvooraad hoor.
 
En schoon is ie weer !

F8327B1A-31EB-4037-9F89-B9BE15D82A72_zpsp8djdqhh.jpg


Ik heb het Javamos boven in de bak schoongemaakt en geknipt.

Ik ga morgen toch maar even het water testen ivm de draadalg. Ik wil de problemen voor zijn. Ik heb daar in mijn illustere verleden te veel last van gehad.
Ik denk dat ik alles bij elkaar te veel nitraat in het water heb; ik voeg toe volgens de EI richtlijnen, zonder rekening te houden met het nitraatgehalte van het kraanwater. Dat is volgens mij al rond de 17 mg/l.

De EI gaat uit van overschotten, dus eigenlijk zou het niet mogen uitmaken hoeveel NO3 er in het water zit, als er van de rest ook maar genoeg in zit (en als ik de vissen maar niet vergiftig natuurlijk). 'Vroeger' werkte ik met de Redfield Ratio, waarin de verhouding tussen nitraat en fosfaat belangrijk gevonden worden. Draadalg is, lees ik de laatste tijd, vooral een CO2 probleem, maar dat zit volgens mij wel goed in mijn bak, net als de stroming. Ik heb vandaag twee filters schoongemaakt (sponzen beetje uitgespoeld, maar ze waren nog niet echt vies).

Zo, nu ga ik even Prins Pils spelen met een paar Westmalle Tripels op mijn favoriete terras !
 
jessicapilon zei:
Ja de poeders kun je dacht ik zeker 2 jaar bewaren als ik me goed herinner.
Ik heb die carbo hier ook en daat staat op 1 a 2 ml want in een bak met veel licht kun je wat meer doseren natuurlijk.
Er zit 1,5% van die gluhalte.....in(naam is me weer ontschoten dus).
Dus dat is denk ik gewoon het zelfde.
Maar ik bestel ook meestal 1x per jaar een bulkvooraad hoor.

jessicapilon zei:
http://www.hobbykwekers.nl/planten/item/de-basis-van-plantenvoeding-poeders-en-goedkoop-zelf-maken-2

Hier hebben ze het ook 1000gram kaliumnitraat kopen dus dat geeft denk ik wel aan dat je het best lang kan bewaren.
Ok thanks !
 
Wat een enorm strakke bak. En de techniek eronder ziet er ook indrukwekkend uit.
Hier kun je ook lekker voor wegdromen met een paar Westmalle Tripels hoor. :D
 
Ik heb de Westmalle jongens net op, en ik zit weer voor mijn bakkie. Kijk maar !

633FDFD3-7657-4DEF-8D1A-5E2B7F6276E8_zpseldfrrak.jpg


A1ECB801-B4F0-4DF5-8455-88B2C7818951_zpsokzzaagj.jpg


1FFDC2CE-744B-4FFB-91F4-4C0EAD4F0FDB_zpsnayogugn.jpg


89259982-5904-4D59-BCD9-0A9711FECE77_zps2zsbyo0b.jpg
 
Verstand van bier heb je niet :D
Van een mooi aquarium wel. :thumbs:
 
Mondeo zei:
Verstand van bier heb je niet :D
Van een mooi aquarium wel. :thumbs:
Westmalle Tripel is mijn nr. 1. Wat drink jij graag dan ? ;)
 
Duitsbier, nach dem deutschen reinheitsgebot. Niet echt merk gebonden.Maar met 3 ingredi�nten dus.
 
Mondeo zei:
Duitsbier, nach dem deutschen reinheitsgebot. Maar met 3 ingredi�nten dus.
Sporen, nitraat en fosfaat ? :D

Kom maar een keer langs, dan drinken we samen voor mijn tank een Duitser en een Vlaming !
 
Ik zie dat jullie hier goede smaak hebben van bier! :D
 
Prachtige foto's weer. :petjeaf:
 

Terug
Bovenaan