Tetra grauw / beschadigde vinnen


E

Eefje

Guest
Hoi allemaal!

Heeft iemand hier een idee wat er met mijn Neon Tetra aan de hand is?? Zijn blauwe streep is weg, staartvin is beschadigd en zijn hele kleur zit er dof / grijzig uit! Ik maak me zorgen...

Ik controleer mijn vissen meerdere malen per dag en kwam hier vanochtend achter. Hij leeft in een groep van 8 Tetra's die meestal keurig in een schooltje zwemmen. Alle andere vissen zien er nog prima uit.

Iemand een idee wat er kan zijn en wat ik er aan kan doen dan hoor ik het graag! Bedankt!

Liefs,
Eefje

1238830_526247180777734_1954709391_n.jpg
 
Moeilijk te zeggen maar dat het visje ziek is dat is wel zeker. Ik zou voor dit visje een breedbandmiddel proberen zoals Omnipur van Sera of eSHa2000 om nog proberen hem te redden.
 
Bedankt voor de tip! Zal ik hem daarbij ook in een quarantaine bak doen, of kan ik hem beter in de grote bak laten en het middel daarin doen?
 
Heel eerlijk, is het de vraag of het de moeite waard is om dure medicatie te kopen voor 1 neon, die in korte tijd zo slecht geworden is. Waarschijnlijk haalt hij het toch niet. Ik zou, als een vis er zo snel zo op achteruit gaat, hem uit de bak halen, en afmaken.

Hoe gedraagt hij zich verder?

Wat je ook besluit, haal hem in ieder geval uit het aquarium, ivm besmettingsgevaar.
 
Ik begrijp je punt ja... Maar goed, dat eSHa2000 kost hier �5 en dan heb ik het maar, mocht er nog eens iets gebeuren in de bak.

Aan zijn gedrag merk ik weinig, hij zwemt gewoon actief in de rondte en blijft ook bij de anderen.
 
Sowieso heb ik al een aantal keer hier gelezen dat eSHa2000 geen effectief middel meer is, omdat de meeste bacteri�le pathogenen resistent zijn geworden. Tegen schimmels schijnt het nog wel te werken, maar ik heb er zelf geen ervaring mee verder.
 
Mijn voorkeur gaat ook uit naar de Omnipur maar soms zijn de middelen er niet en moet je het met minder doen.

Nu het slechts ��n enkele zieke vis is zeg ik altijd in quarantaine behandelen.
 

Terug
Bovenaan