Tetra ex 600 en 700 lekker na vervangen rubber nogsteeds..?


bedankt voor de duidelijke uitleg, ik vind het wel een heel slecht systeem dan dat het water zo makkelijk de kop in kan lopen...
Ik zal wel even van die nieuwe ringetjes halen dan en als die dan niet meer lekt op marktplaats en weg ermee en dan nooit meer tetratec externe pompen..:6

Doe er eerst vaseline op. haal binnenwerk eruit, water in emmer.

Vul met water, doe hem dicht, doe de adapter erop, en zet hem op zijn kop. of hij nog lekt.


Nee, goed systeem, waar met het anders heen, gewoon uit de pomp.
Alles moet op tijd nagekeken worden, he.
Daarom staan ze bij mij in emmers en teiltjes.

Heb er ook wel pech en geluk mee, pech als een pomp lekt, en geluk als de hond het op drinkt.
En ik denk, ik hoor water lopen.
In teiltje, die loopt over op de plank, zo de emmer in. dat hoorde ik. Dus, rap een andere kop er op.
Heb er genoeg.
 
Heb er ook wel pech en geluk mee, pech als een pomp lekt, en geluk als de hond het op drinkt.


Misschien is het een idee om wat extra honden aan te schaffen voor het geval het toch misgaat. Dan kunnen die de boel snel opdrinken:D:D;)

Maar ja, zonder geluk vaart niemand wel Bertus;).
 
IK wel, voor de rubbers, Eheim is op. En..... Het werkt. Pomp op zijn kop, en lekt niet meer.

:D
 
Ja,van mij wel. Van hem weet ik niet.
 
Dit kan ook veroorzaakt worden door te losse koppen, indien de waterkoppelingen te losjes zitten, gaat ze lekken.
Ik had ook rubbertjes vaseline etc geprobeerd maar bleef lekken.

haal de koppeling van de pomp, aan de onderzijde zitten 2 of 4 schroeven draai deze aan dan zullen de koppelingen weer stroef om hun as draaien.
En het lekken zal stoppen :)
 
Of leg er een vullinkje onder klemmen. 1/2 mm.
 
:D:D:D:D:D 2017. tjonge.
:foto:
 

Terug
Bovenaan