Testen Daytime met tc 420


Obbezz

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2005
Berichten
401
Locatie
Zevenaar
Hallo forumleden...heb even jullie ervaring nodig! Heb de led daytime binnen en aangesloten op de tc 420. Wanneer ik een test draai via pled dan gebeurd er nix.. keb alle kanalen vv tijd om te testen of hier wat mis gaat.. (er gebeurd niks) wanneer ik de led direct op de voeding aansluit lichten ze wel op.. iemand een verlossend antwoord?? zie foto's ter illustratie
20170511_204022.jpg
20170511_204057.jpg
20170511_204039.jpg
 
Zo te zien heb je de boel niet goed aangesloten. Bij zitten ze zoals op de onderstaande foto en dan doen ze het perfect. Die grijze/zwarte draad die jij op ch1 hebt zitten moet je even omwisselen met de rode die je nu op v+ hebt. Volgens mij zou hij het dan moeten doen.

IMG_20170512_214826.jpg
 
Zo te zien heb je de boel niet goed aangesloten. Bij zitten ze zoals op de onderstaande foto en dan doen ze het perfect. Die grijze/zwarte draad die jij op ch1 hebt zitten moet je even omwisselen met de rode die je nu op v+ hebt. Volgens mij zou hij het dan moeten doen.

Bekijk bijlage 13690
Bedankt voor je reply.. ik had de aansluiting schema gevonden op de site van azaqua.. wellicht niet goed gelezen.. ga morgen nog maar eens proberen :)
 
zojuist alles goed aangesloten..echter na het maken van een tijdprogramma, uploaden naar de tc 420 en daarna testen gebeurd er nog niks!
snap er niks van!
upload_2017-5-14_17-14-15.png


zie hier het programma!
 
nee ook niet! de balk functioneert iig prima..als ik deze direct ad voeding leg dan branden alle leds!
 
hmm jammer..toch bedankt voor het meedenken!!
 
Probeer eens om de boel in te stellen op 5 kanalen. Je gebruikt er maar 3, maar het schijnt dat hij alleen werkt als je er 5 instelt. Ik zal zo even de instellingen van mijn bak uploaden, moment.
 
Damn, dat kan dus niet... :( Maar in ieder geval moet je bij aanmaken van een nieuw project het aantal kanalen op 5 zetten. Geen idee waarom, maar anders schijnt hij het niet te doen... Zie onder voor hoe het er bij mijn uitziet.

1.jpg
 
Damn, dat kan dus niet... :( Maar in ieder geval moet je bij aanmaken van een nieuw project het aantal kanalen op 5 zetten. Geen idee waarom, maar anders schijnt hij het niet te doen... Zie onder voor hoe het er bij mijn uitziet.

Bekijk bijlage 13817
hmm vaag verhaal..wel uiteraard de moeite waard om te proberen... laat het straks ff weten!
 
Ik heb snel ff een schema in elkaar gedraaid en getest... still no luck :stom:

zie printscreen voor schema..

upload_2017-5-14_21-50-44.png
 
Alles staat in de map waar het programma ook in staat? En heb je hem naar de controller gedownload voordat je probeerde hem af te spelen? (Probeer ook maar wat...)
 
je hoeft trouwens verder niks in te stellen op de tc420 zelf??
 
In het topic uit die link staat ook nuttige info. Eerst wou hij bij mij namelijk ook niet afspelen, maar ik weer zo niet meer waar dat door kwam... :sorry:
 
Alles staat in de map waar het programma ook in staat? En heb je hem naar de controller gedownload voordat je probeerde hem af te spelen? (Probeer ook maar wat...)
staat wel in de map echter alleen zichtbaar vanuit het programma zelf.. en er staat een slotje bij... geen idee wat dit betekend.. zie printscreen.

upload_2017-5-14_22-3-16.png
 
Precies. Overigens zou hij het ook moeten doen als er geen programma in staat en je RUN op ON zet. Dan brandde bij mij alles voluit.
 
dat doet ie sowieso bij mij ook niet... dus dat is ook al vreemd.. net ff pled opnieuw geinstalleerd.. nieuw schema gemaakt.. ook weer niet gelukt.. volgens mij geeft deze unit geen signaal door.. zal m morgen eens doormeten! zie nieuwe printscreen

upload_2017-5-14_22-22-8.png
 
yup...toch bedankt voor je hulp!! wordt erg gewaardeerd!!
 
kan je de spanningen meten op de uitgangen van je TC420?
Nou heb ik een multimeter geregeld via mijn werk op zo de uitgangen te kunnen meten.. alleen bij gebrek aan elektrotechnische kennis vraag
ik me vooraf af hoe je dit kan doen.. je hebt je channels CH1 t/m CH 5 waar meet je zodat je een uitslag zou kunnen verwachten? (ff simpel gezegd waar hou je het rode en zwarte draad op?)
 
op welke stand moet deze meter...keb alle standen geprobeerd maar hij doet nix
1494869271897608936588.jpg
 
er staat me iets van bij dat er een voeding op de tc moet wanneer je je programma upload ofzoiets. Weet niet zeker of dat zo is, maar er was iets in die trant. Had er nl ook eerst problemen mee
 
kan je de spanningen meten op de uitgangen van je TC420?
zojuist weer proberen door te meten alleen hij slaat niet uit.. wanneer ik de meters op de voeding zet gebeurd er ook nix terwijl de tc 420 wel aan staat..vraag me af of ik de juiste meter gebruik.. iemand hier verstand van??
 

Terug
Bovenaan