Test koffer


Vergelijk dan meteen eens je CO2 waardes met de instelling van je automatische systeem. En doe zo'n meting een keer in de vroege morgen daarna in de middag en vervolgens in de late avonden. Laat ons die waarden die je gemeten hebt eens zien meet daarnaast wat de waarde zou moeten zijn door het gebruik van je CO2 electrode? We zijn benieuwd.
 
Vergelijk dan meteen eens je CO2 waardes met de instelling van je automatische systeem. En doe zo'n meting een keer in de vroege morgen daarna in de middag en vervolgens in de late avonden. Laat ons die waarden die je gemeten hebt eens zien meet daarnaast wat de waarde zou moeten zijn door het gebruik van je CO2 electrode? We zijn benieuwd.
Hoi Ben,

ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld.
bedoel je soms dat ik de PH moet meten want co2 kun je niet testen met een koffer.
ik heb 3 dropcheckers in de bak hangen en die zijn alle 3 licht geel.
 
Hoi Ben,

ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld.
bedoel je soms dat ik de PH moet meten want co2 kun je niet testen met een koffer.
ik heb 3 dropcheckers in de bak hangen en die zijn alle 3 licht geel.
In de Colombo koffer zitten druppeltesten voor je KH en PH. Wanneer je die meet kan je de CO2 waarde afleiden. Het beste ligt die waarde op zo'n 23 á 24 mg/l. Het dat kan erg nuttig zijn om te bezien of je automatische systeem afwijkt en hoeveel in de morgen middag en avond. Mogelijk kan je eventueel je systeem beter afstellen of onverwachte schommelingen ontdekken. Overigens hoeft je dropchecker niet geel te zijn maar eerder geelgroen/lichtgroen.
 
Ja klopt geel is teveel van het goede, maar ik dacht baardalg te weinig co2 dus gaan we op de limit zitten.
 
Sommige vissen kunnen er ook wat moeilijker tegen dan een ander dus ik zou het bij mooi lichtgroen houden.
 
In de topbakken word co2 maximaal afgesteld door de PH-drop dwz goed (extra)belucht en net voor de co2 aangaat .
deze gemeten waarde (mijn voorbeeld 7,5ph) de 2de meting doe je halverwege de licht periode en dan streeft men naar 1punt PH-drop(mijn voorbeeld6,5ph)
Zelf hou ik het liever iets veiliger en streef ik naar 0,6 a 0,7 PH-drop
 

Terug
Bovenaan