Terug van weggeweest


N

Noor

Guest
Hallo allemaal!
zo’n 13 jaar geleden was ik hier op dit forum vrij actief, had toen meerdere bakken staan en toennnn... life happened. Inmiddels 2 kids en verhuisd naar Brabant en daar een druk paardenbedrijf aan het runnen. Maar mijn vriend en ik hebben altijd gezegd, ooit komt er weer een mooie bak.
En nu liepen wij dus van de week tegen een advertentie aan........en nu staat er sinds vanavond dus een supermooie Ferplast van 1.10m bij 60 hoog en 40 diep.
ONWIJS BLIJ MEE!!!!! was een KOOPJE, zit een CO2 installatie bij, van alles aan handig spul zoals plantenvoeding, etceeeteraaaaaa. was echt een liefhebber die deze bak had. en wij hebben net opgezocht wat deze bak nieuw kost en dat was volgens Bol.com dus 700 euro. wij hebben hem voor 100 euro opgehaald net met echt alles erbij.
Inmiddels het filter gevuld en de bodem erin, en nu staat hij alvast te draaien. Planten gaan we zsm halen. Zodat de bak echt kan gaan indraaien.

Ik vind ontzettend veel vissen mooi, heb in mijn 6 verschillende bakken(tegelijk had ik die, uiteraard)destijds o.a. Black Mollies(ik weet het niet maar ik vind ze gewoon echt heel erg mooi en ook heel erg leuk om naar te kijken), Ramirezi’s(had ik aparte bak voor staan), etc gehad.
Nu wilden wij voor Zuid Amerika gaan en daar dus vissen op uitzoeken.
Helaas vallen de Black Mollies daar dus buiten. is het een regelrechte schande om die er toch bij te doen? Of is dat echt vloeken in de kerk.

Waar wij tot nu toe op uitkomen qua vissenbestand is dit:

Corydoras(weet nog niet precies welke maar dat ga ik in de Aquariumzaak beslissen) en graag advies van jullie hoeveel we er daarvan kwijt kunnen in deze bak
Kardinaaltetra school(hoeveel kunnen er daarvan in deze bak?)
Keizertetra(omdat die niet alleen in de middenlaag zitten maar ook de bovenlaag en dan dus hopelijk niet teveel in de kardinaaltetra laag zitten? Graag ook daarin advies en tips)
Maanvis(koppeltje of klein schooltje en die dan klein kopen zodat ze opgroeien met de tetra’s en ze dan niet als voer zien, las ik dat je dan voorkomt dat ze gaan jagen)
Ramirezi koppel(die moet echt die vind ik zo mooi)

Wat zou hier nog een mooie aanvulling op kunnen zijn en is dit een mooi bestand om mee te starten? Ik hoor echt graag tips want ik ben er al jaren uit en we willen dit echt goed doen.

Bij het zoeken naar vissen keken we ook even bij Midden-amerika(bovenstaande is allemaal Zuid Amerika) en dan zien we ook echt een aantal vissen die prachtig zijn maar dus eigenlijk dan niet passen in deze bak?) zoals de Regenboogvis bijvoorbeeld.
Dus KOM MAAR OP want wij heben er zin in.
47C672FF-6B86-4753-B7F7-F1C6B3DFD70D.jpeg
 
Welkom terug.
En ja da's vloeken in de kerk.
 
Uhu.
Of je zegt ik wil gezelschap bak dan gooi je erin wat je mooi vind.
 
Kijk das ook nog gewoon een optie. Briljant.
 
Welkom en bij samenstelling visbestand kun je info vragen wat nu goed bij elkaar zou passen en zou kunnen.
 
Welkom terug Noor.
 

Terug
Bovenaan