Terug van weggeweest.


L

Luc1977

Guest
Goedenacht allen,

Mijn naam is Luc de Vlieger, 42 jaar, woonachtig in Kerkrade, Zuid Limburg.

Ik ben al een jaar of 16 bezig met aquaria, zo niet langer. Sinds maart gescheiden en de hobby weer opgepakt, eerst met een aqua 60, wat een drama was dat. Toen een lido 120, en momenteel staat er een juwel rio300.
Hierin zitten momenteel (uit de oude bak) 15 pristella Maxillaris, een koppel ramirezi's ( nu 8 maanden bij mij) en sinds 2 dagen een groepje cleitracara maronii. Hier word komende week nog een groepje maanvissen aan toegevoegd, als het mij dan niet te druk oogt wil ik het groepje pristella's nog uitbreiden, al ziet mijn dochtertje (7 jaar en al besmet met het virus) liever kardinalen erbij, al ben ik er nog niet over uit of ik dat wel wat vind 2 soorten scholenvis. Hoe denkt men hierover?

bijgevoegd een foto van mijn oude 2 meter bak, mijn huidige rio 300, en van mijn oogappel de ramirezi man.
 

Bijlagen

  • luc3.jpg
    luc3.jpg
    29.6 KB · Weergaven: 80
  • luc2.jpg
    luc2.jpg
    23.6 KB · Weergaven: 74
  • ram.jpg
    ram.jpg
    108.4 KB · Weergaven: 64
Welkom (terug)!

Kardinalen bij maanvissen: bij de 1 gaat het goed, en bij de ander worden ze opgegeten.
voor de veiligheid kan je beter een wat hoger gebouwde scholenvis erbij hebben, en als mijn geheugen mij niet in de steek laat valt de Pristella maxillaris in die categorie :deal:
 
Ja daar was ik ook al bang voor, als ik in de toekomst weer een echte grote bak kan plaatsen komen er in plaats van een scholenvis hujeta's in. Mijn voorkeur gaat ook uit naar het uitbreiden van de pristella's, maar wil dochterlief ook tegemoet komen, is nu mijn 3e bak in dit jaar, en steeds vraagt ze weer of die rood blauwe erin mogen. Meerdere bakken houden werkt voor mij niet, anders was het simpel. De manen wat ik ga halen zijn overigens half was, maar uit esthetisch oogpunt? 2 soorten schoolvis? in de natuur komt natuurlijk ook alles door mekaar voor, maar moet niet te druk ogen. Of ik moet toch een plekje zoeken voor de lido 120 en daar een gezelschapsbakje van maken voor haar, maar ja..... :juggle:
 
Dankjewel!
 
dankje! beetje roestig in het forummen… ga mijn best doen het nu eens te gaan bijhouden!
 
Ik sprak je vanmorgen heel even kort op de chat maar ook ik heet je bij deze graag van harte welkom terug op het forum! :petjeaf:
 
Dankje! Ik zal proberen straks wat meer plaatjes te schieten van mn bak. Maak dan een foto topic aan.
 
Leuk, daar kijk ik erg naar uit! :foto:
 
welkom weer, en dan zeker iemand va ut sjunste wat der herjod hat jemaat.
 
thx all!
 

Terug
Bovenaan