terug van weg geweest


JurgenvZ

Well-known member
Lid geworden
4 april 2014
Berichten
160
Locatie
Roosendaal
Hi!

Jaren geleden was ik erg actief met mijn aquahobby en ook hier op het forum. De hobby is op een laag pitje komen staan en dus ook de activiteit op het forum.
Ik heb in die tijd alleen het hoognodige gedaan en het visbestand is niet meer aangevuld. De afgelopen maanden heb ik de hobby opnieuw opgepakt, het aquarium wat fraaier gemaakt (hoop hout in gedaan) en een paar botias aan mijn bestaande school toegevoegd.

Het gaat allemaal redelijk lekker en de tijd is gekomen voor een nieuw visbestand. Ik wil geen ruzie (onbedoeld visvoer) in mijn bak en hoop dat jullie met wat advies kunnen geven.

Ik heb mijn oog laten vallen op:
rasbora espei - trigonostigme espei (ca. 20 stuks)
maanvis - Pterophyllum scalare (ca. 8 stuks)
atyopsis gabonens (4 stuks)
laetacara dorsigera (3-5 stuks)
Trichopodus Leerii (3-5 stuks)

Ik heb niet de intentie om alle soorten erin te zetten. dat wordt te druk. de bovenste 3 zou ik wel graag combineren.

Het huidige visbestand is
dwergbotia - ambastaia sidthimunki (11 stuks)
ancistrus (1)
japonica garnaal (5)
diamantzalm (1) - restvis
marmerbijlzalm (1) - restvis

bakmaat
B110 x H60 x D 60 - ruim 400L

water
ph 7.6-7.8
gh 12
temp ca. 25 graden


alvast bedankt voor de tijd & moeite.

groeten,

Jurgen
 
Ik heb een bak van 1.20 meter en zou zelf niet verdergaan dan 5 Manen want als ze afzetten is er vrij weinig ruimte over voor de anderen. Van de Espei ben ik er een aantal verloren omdat ze lekker schijnen te vinden.
Om eerlijk te zijn zou ik geen Manen houden in een bak van 1.10 denk ik.
 
Dat was een hele snelle reactie, thanks.

Lijken me 2 goede redenen om de maanvis te skippen. Jammer, want ik ben wel op zoek een wat grotere vis of groep vissen als blikvanger. nog tips hiervoor misschien?
 

Terug
Bovenaan