Terug na meer dan 10 jaar


Liesbeth-LDR

Well-known member
Lid geworden
9 mei 2012
Berichten
155
Locatie
Zweden
Hallo luitjes,

Ik heet Lizzy, 27 jaar, en na meer dan 10 jaar weer terug op Aquaforum. Nadat ik op mijn 14e vaak bij een schoolvriendin zat te turen naar hun aquarium, wilde ik ook een aquarium. Een jaar later had ik een Juwel Rio 125 gekocht. Ik wilde eigenlijk een Juwel Rio 180, maarja daar had ik het geld toen niet voor. Veel geleerd (en actief op het Forum) en het aquarium ging de deur uit, toen ik op mijn 19e begon met studeren. Daarna heel lang geen aquarium gehad omdat ik veel verhuisde en reisde gedurende mijn studententijd. Nu zit ik rustiger vaarwater en begonnen met werken, dus is er weer ruimte, geld en tijd voor mijn 'lost love'. Mijn tienerdroom is toch nog in vervulling gegaan: ik heb een Juwel Rio 180 sinds november 2022. Ik geniet erg van de hobby, en ja, wat doe je dan: je koopt er 3 aquaria bij (met toestemming van mijn wederhelft!). Ik kan niet wachten op ze op te starten.


Zit er aan te denken om een fotoalbum te starten. Maarja, ik wil niet natuurlijk dat zo'n topic doodslaat omdat ik te lui ben om te uppdateren na een maand. We zullen zien.


Anders dan misschien de meeste mensen hier, strekt het werken met het onderwaterleven verder dan enkel de huiskamer: ik werk ook als limnoloog. Ik woon overigens ook in Zweden en werken als limnoloog met machtigmooie ongerepte meren, beekjes rivieren en wetlands is een absoluut voorrecht! :smitten:Blijkbaar heeft het onderwaterleven meer indruk op mij gemaakt dan ik dacht!


Hoop hier verder veel te leren en onze liefde voor deze hobby te delen.


Groetjes


aquarium.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welkom, maar wat doe je precies als je limnoloog bent?
 
Dankje! Ik ging ervan uit dat mensen op zo'n forum als dit wel zouden weten wat het zou betekenen. :DDLimnologie betekent 'de studie van zoetwater''. Dus ik bestuur zoetwaterecosystemen op chemische, biologische, geologische en fysische en ecologische vlakken. Ik werk zelf voor de Zweedse Staat dus ik hou in de gaten of het water zich 'nog goed voelt' en schrijf daar ook rapporten over. Maar je kunt ook als consultant werken.
 
Wauw ik val even stil zeg, met jou kennis gaan we hier veel wijzer worden👍👍
 
Nou, ik heb zelf ook nog een hoop te leren hoor over het reilen en zeilen van het succesvol houden van een aquarium! Qua aquariaan bevind ik me nog op beginner-medium niveau. Maar ik heb wel een goede achtergrondbasis.
 
Laatst bewerkt:
Welkom terug, zou ik dan willen zeggen...
Absoluut interessant waar je nu werkzaam in bent. De bak ziet er ook goed uit. Ik vind dat toch altijd zo geweldig als vallisneria zo mooi lang groeit in een bak.
 
Bedankt! Zet af en toe wel de schaar erin, anders wordt zo'n warboel aan het oppervlak met zoveel slierten.
 
Welkom terug Lizzy en in een fotoalbum ben je vrij om te bepalen wanneer je een update post hoor. Zelf doe ik het ook zelden.
 
Welkom terug.
 
Welkom terug op het AF.
 
Welkom terug! Een berg kennis zo te horen. Ben benieuwd wat het allemaal word die bak van je!
 
Welkom terug!
 
Welkom terug en have fun :DD
 

Terug
Bovenaan