termometer?


C

chris18

Guest
Ik zit met een lichtelijk probleem. Mijn thermostaat staat op 28 graden en nou beweerd mijn plak thermometer dat het 25 graden is in de bak nou goed dan zou het afwijken beetje veel naar mijn mening maar goed. Nou vond ik die plakthermometer maar niks dus heb ik vandaag een nieuwe gekocht en die erin gehangen en wat denk je -.- ? Deze beweerd dat het water 23 graden is�. wat moet ik hier nou weer mee doen?

Chris
 
dan zal het water wel rond de 23-25 graden liggen :p
niet elke thermostaat is betrouwbaar...
welke heb je?
 
Zou ik niet weten eerlijk gezegd, hij zat erbij toen ik me aquarium 2e hands kocht, maar zo te zien staat er op de thermostaat: juwel heater 100W, mijn aquarium is een juwel lido 120 (60x40x60) 120 liter ongeveer.
 
Is een feit dat verwarmingselementen vaak afwijken en van die thermometers die je op het glas moet plakken ook.
Heb je bv toevallig geen digitale koortsthermometer thuis waar je ook ff mee kan meten?
 
Hoeveel circulatie is er in de bak?
Kan een wereld van verschil maken.

~ Ivo
 
helaas niet seabait, en het stroomt niet heel hard Ivo heb een buitenfilter, een eheim experience 150 zou dat kunnen? geloof dat het de kleinste eheim is. hij spuit het water er best hard uit maar heb hem op het glas gericht dus het circuleert niet heel snel.
 
even snel gechecked en is idd de eheim experience 150.
 
Neem een beker water uit de bak. hang daar die 2 thermometers in. en kijk.
 

Terug
Bovenaan