Ten einde raad; 3de thermometer


F

fish-lover

Guest
Beste,

Ik zit met een vervelend probleem. Ik had bij mijn aquarium een binnen filter meegekregen met een verwarmer van atlantis 150W nu na een 6 maand die aquarium te hebben, begon het temperatuur te zakken naar kamer temperatuur 21-22 graden.

dus ben ik om een nieuwe verwarmer geweest want als ik er een tikje tegen gaf sloeg hij aan en na 2 seconden terug uit.
Dan had ik een nieuwe juist zelfde probleem.
en de winkel bevestigde ook dat hij bleef hangen. en niet meer aansloeg.
dus heb ik terug een nieuwe gehad. ik hang hem mooi en voorzichtig in het daarvoor diende plaats in mijn filter en mijn temperatuur komt opniew niet hoger dan 22 graden terwijl hij op 26 staat ingesteld.. :s

nu ben ik ten einde raad en kdacht om even aan jullie te vragen om hulp! ik schaam me om een 4DE keer terug naar de winkel te gaan straks zeggen ze dat ik ze kapot maak :s

Alvast bedankt voor alle hulp!!
 
zozo,dat is een probleem.

Hoe heet die verwarming?

En waar hang je de thermometer?
Dat denken ze niet.
 
Bertus zei:
zozo,dat is een probleem.

Hoe heet die verwarming?

En waar hang je de thermometer?
Dat denken ze niet.
mijn verwarming is een 150W van atlantis

hij hangt normaal altijd in mijn binnenfilter het daarvoor verzien vakje, maar nu hangt hij open en bloot en slaat gwn niet aan

er hangt een nieuw thermometer naast die 22 aangeeft terwijl ik de verwarming om 28 graden zet en hij nog niet aanslaat :s
 
nee recht naar beneden? als ik het in het bakje hang kan hij wel
max een 1cm schuin hangen maar denk niet dat dat een probleem mag zijn?

nu hangt hij ter controle met zuignappen recht.
 
Plaats de staaf eens scheef, en dan zie je of dat verschil maakt. Of niet, natuurlijk.
 
Zit er een stelring op.die je op kan tillen,en iets verdraaien? dus van 26 naar 22 graden?
 
Mondeo zei:
Plaats de staaf eens scheef, en dan zie je of dat verschil maakt. Of niet, natuurlijk.
werkt hij dan beter of juist slechter?
 
gewoon terugbrengen

drie maal is scheepsrecht

ermee gaan prutsen is te link

onbetrouwbare verwarming kan ook gekookte vis brengen
 
Normaal gesproken beter, het warmere water kom niet direct langs de thermostaat.
 
Bertus zei:
Zit er een stelring op.die je op kan tillen,en iets verdraaien? dus van 26 naar 22 graden?
ja ik kan vanboven aan een knopje draaien om de themperatuur in te stellen daar staat ook een klein pijltje op die ik gelijk zet met 26 (nu 28 om te proberen) graden.

nu al hele tijd in de gaten gehouden en nog altijd niet aangesprongen :s blijft om 22 graden staan.. :s
 
lowie1960 zei:
gewoon terugbrengen

drie maal is scheepsrecht

ermee gaan prutsen is te link

onbetrouwbare verwarming kan ook gekookte vis brengen
pff straks durf ik nietmeer binnen :p maar kan tog niet dat 3x in korte tijd kapot is?

en hij zei nog datr normaal nietveel terug keren?
:s
 
lowie1960 zei:
gewoon terugbrengen

drie maal is scheepsrecht

ermee gaan prutsen is te link

onbetrouwbare verwarming kan ook gekookte vis brengen

Of er niet mee om kunnen gaan.

Dan kan je terug blijven lopen.
 
fish-lover zei:
Bertus zei:
Zit er een stelring op.die je op kan tillen,en iets verdraaien? dus van 26 naar 22 graden?
ja ik kan vanboven aan een knopje draaien om de themperatuur in te stellen daar staat ook een klein pijltje op die ik gelijk zet met 26 (nu 28 om te proberen) graden.

nu al hele tijd in de gaten gehouden en nog altijd niet aangesprongen :s blijft om 22 graden staan.. :s

kan je een foto maken,van de ring?

En kan je de ring OPTILLEN?
 
Bertus zei:
lowie1960 zei:
gewoon terugbrengen

drie maal is scheepsrecht

ermee gaan prutsen is te link

onbetrouwbare verwarming kan ook gekookte vis brengen

Of er niet mee om kunnen gaan.

Dan kan je terug blijven lopen.
niet mee om kunnen gaan?

volgens mij is het gwn er in hangen, in stopcontact en je gewenste temperatuur draaien moeilijker is het niet dan dat tog.

ik probeer een foto te plaatsen
 
Nou nee, sommige kun je ijken. Daar doelt Bertus ook op ;)
 
maar het is al telkens de zelfde en in het begin heb ik hem ook nooit moeten ijken en had met die nooit last?
 
Inderdaad. Dan is de stelring,te verstellen.
Dus,staat hij op 26, dan kan hij omhoog,en terug gezet worden op 22.graden.

Draai je hem dan naar 26, dan wordt het 26 graden.
 
Hier zijn de foto's
was wel al donker :)

579834_0_82_dscn4879.jpg

288385_0_82_dscn4880.jpg

453389_0_82_dscn4881.jpg


wat denken jullie?
 
Bertus zei:
Inderdaad. Dan is de stelring,te verstellen.
Dus,staat hij op 26, dan kan hij omhoog,en terug gezet worden op 22.graden.

Draai je hem dan naar 26, dan wordt het 26 graden.
ow op die manier, ik probeerde het wat omhoog te trekken maar zit goed vast jmoet maar eens kijken op de foto?
 
fish-lover zei:
Bertus zei:
Inderdaad. Dan is de stelring,te verstellen.
Dus,staat hij op 26, dan kan hij omhoog,en terug gezet worden op 22.graden.

Draai je hem dan naar 26, dan wordt het 26 graden.
ow op die manier, ik probeerde het wat omhoog te trekken maar zit goed vast jmoet maar eens kijken op de foto?

Nee,dat kan met deze goedkope niet.

Kijk naar het filmpje.
Je kunt hem wel schuin hangen,dan stroomt het warme water niet langs de thermostaat.
 
Bertus zei:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=VaksiN76Frc
ja was net ook naar dat aan het kijken maar ik kan niet omhoog klikken of speciaal instellen om het te ijken?
 
Bertus zei:
WEl schuin hangen.
hij hangt schuin. ik stel hem in op 26 niet geijkt. en hij slaat nooit aan dan zou ik hem al op 30 moeten zetten om 25 graden te bekomen? en ik kan hem niet schuinhangen in mijn filter bakje anders moet ik hem eruit hangen maar dan zit ik met 2 verloren ruimtes?
 
Lijkt mij stug. Dit is de derde al.

Hoe groot is je bak ,eigenlijk?
 
Bertus zei:
Lijkt mij stug. Dit is de derde al.

Hoe groot is je bak ,eigenlijk? [/quotes]
ja idd al de 3de? anders doe ik hem terug en vraag om bij te leggen voor een ander merk? :s vind die met zo'n rood bandje die naar boven stijgt als je hem instelt veel handiger kanj mooi je temperatuur zien.

mijn aquarium is 110 liter
 
110 l zou hij makkelijk moeten kunnen verwarmen.

Wat .als je hoger instelt? 28 of 30?
Zou hij naar 26 moeten gaan.
 
Bertus zei:
110 l zou hij makkelijk moeten kunnen verwarmen.

Wat .als je hoger instelt? 28 of 30?
Zou hij naar 26 moeten gaan.
ga ik morgen proberen voor ik ze kook terwijl ik slaap!

maar normaal zou hij dan hoger moeten staan ja? dan is hij gewoon verkeerd geijkt? of niet? wel raar van die andere 3? :s
 
Dat kan je toch uitproberen,in een emmer water. is sneller op temperatuur.

Als hij het niet kan verwarmen,dan hoger stellen.
Gewoon testen.
 
Bertus zei:
Dat kan je toch uitproberen,in een emmer water. is sneller op temperatuur.

Als hij het niet kan verwarmen,dan hoger stellen.
Gewoon testen.
jaa als ik hem hoger instel dan word het een paar graden warmer? dan stel ik vast dat hij verkeerd geijkt is? en dat ik dus warmer moet instellen dan dat hij zal geven?
 
Heb je hem altijd zo hoog zitten of is dit voor de foto? Sommige verwarmers hebben en droogloopbeveiliging en slaan niet aan als ze niet diep genoeg zitten. Heel vaak aangeven door een markering op de zijkant, op je laatste foto lijkt het alsof er een witte streepjeslijn net boven waterniveau staat: misschien is dit zoiets?
 
Bertus zei:
lowie1960 zei:
gewoon terugbrengen

drie maal is scheepsrecht

ermee gaan prutsen is te link

onbetrouwbare verwarming kan ook gekookte vis brengen

Of er niet mee om kunnen gaan.

Dan kan je terug blijven lopen.


gewoon omruilen voor een ander type

zou dan voor een
300 wat zelf gaan gezien deze qua prijs niet zoveel duurder is

erniet mee omgaan bertus kom op zeg

ik snap heus wel dat de getallen die erop staan een indicatie is echter in een liter maat koud water zetten

aanzetten op de temperatuur die je wenst is hij niks opgewarmt
is hij wel opgewarmt maar nog niet genoeg zet hem dan op 30 graden, mocht hij dan wel 26 graden halen, EN UITGAAN,dan kun je in principe hem houden
ECHTER mocht je ooit hem warmer willen hebben heb je hier niks aan zag max 30 graden ikzelf zou dan
linea recta terug ,niks mee prutsen straks heb je deze ook nog vernielt en kan dan wel een andere kopen
 
Bertus zei:
Dat kan je toch uitproberen,in een emmer water. is sneller op temperatuur.

Als hij het niet kan verwarmen,dan hoger stellen.
Gewoon testen.

litermaat is nog sneller bertus
 
Past hij niet in. in de hoogte.
 

Terug
Bovenaan