temperatuur water,


B

bourks

Guest
ben ik alweer...

sinds een anderhalve week staat mijn bak in te draaien.

bij opstart heb ik netjes alles geinstalleerd volgens de handleiding en aangezet.
de thermostaat had ik iets te hoog staan want volgens de thermometer zat ik rond de 28 graden.

ik heb de thermostaat naar beneden gedaan. maar de temperatuur blijft hangen op 26,7

graag wou ik naar de 23 a 24 graden, maar dit lukt helaas niet. Zijn hier trucs voor? of moet ik gewoon een grote verversing doen met koud water?
 
Kan mede door de warmte komen en ik zou de thermostaat gewoon uitzetten met dit weer want die slaat dan toch niet aan denk ik. Je kan hem op 24 graden zetten maar ik zou hem eens uit doen en kijken waar het op uitkomt. Met dit weer is de temp in de bakken hoger dan gemiddeld.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem nu een dag of 3 uit. Maar helaas blijft de temp zo hoog.

Wat is overigens het beste plek om de temperatuur te meten?
 
Tijdens het indraaien maakt niet uit tempratuur. Beste plek van meten is het water.:D Geeft je wel iets om over na te denken. Als je thermostaat nu uit staat weet je nu dat de tempratuur zo hoog is en zal blijven. Als het nog warmer zou zijn zal dit nog oplopen. Met keuze van vis bestand is dit wellicht een punt om rekening mee te houden. Als je gevoelige vissen wil houden die niet tegen hoge tempraturen kunnen zul je zomers een oplossing moeten bedenken. Als er eenmaal vis in zit is het niet handig om dmv koude verversingen de tempratuur een paar graden naar beneden te brengen. Dat vinden vissen niet fijn en trickerd stip
 
Als de temp zo hoog is en blijft kun je een coolingfan overwegen als de vissen dat zouden vragen.Het hangt dus ook van je bestand af en tijdelijk een wat hogere temp is in de regel niet zo n probleem. Hier is het met de warmte ook snel 26 graden in de bakken namelijk.
 
Mijn 2 bakken zijn de laatste 2 maanden ook niet onder de 26 graden gekomen, veel van die tijd zelfs boven de 28.

Heeft te maken met de omgevings temperatuur. Je kan met koud water verversen maar binnen een dag staat je bak weer terug op temp.
 
Mijn 2 bakken zijn de laatste 2 maanden ook niet onder de 26 graden gekomen, veel van die tijd zelfs boven de 28.

Heeft te maken met de omgevings temperatuur. Je kan met koud water verversen maar binnen een dag staat je bak weer terug op temp.
Precies Richard, daar moest ik ook aan denken. Een gesloten bak heeft minimaal de temperatuur van de omgeving en is vaak nog net iets warmer door de verlichting.
 
De grote dichte zijn hier ook nog 25-26 momenteel dus dat zal de komende week wel gaan zakken. Nog even doorzetten dus;)
 
Hier houdt ik het op 25,5 graad Celsius zoals hieronder te zien. De hoogste temperatuur tot nu toe was 28 graden maar dat gemakkelijk met mijn fans te verlagen.

IMG_20180822_150948.jpg
 
Laatst bewerkt:
Let wel dat een wat hogere temperatuur (tot 30 graden) vaak totaal geen probleem is voor vissen mits het tijdelijk is.
 
Had de bakken hier op 30 en 31 graden.
Niets gebeurt , hoor. in de tropen kan het ook zo warmzijn.
 
bedankt dan kijk ik het eens aan hoe het komend weekend gaat :zwaai:
 
Het zal wel enkele dagen duren voordat de temp is gedaald. Maar ik verwacht wel dat het snel gaat zakken als ik kijk naar mn eigen bakken hier.
 
Ik heb een open bak, dan blijft de temperatuur toch een paar graden lager dan de hoge temperatuur in de kamer. Als de temperatuur te ver daalt neemt de verwarming het over.
 

Terug
Bovenaan