temperatuur vissoorten


W

willem123

Guest
Voor de experts:

omdat de watertemperatuur voor sommige vissen niet helemaal correct op internet staat vraag ik me af op welke temperatuur deze vissoorten gehouden kunnen worden:

Neontetra
rode minor
vuurtetra
corydoras paleatus
 
Jeetje Willem, een beetje geduld kan er toch wel af?
Je bent sinds maart aangemeld op het forum. Ik mag aannemen dat intussen wel is doorgedrongen dat niet op elke vraag binnen een paar uur antwoord is.

Maargoed, ik weet dat voor de neontetra 22/23 prima is. Niet veel warmer in ieder geval en onder de 20 zul je ze ook geen plezier mee doen. Paleatus is dacht ik subtropisch en stelt temperatuurwisselingen over dag/nach en zomer/winter wel op prijs.

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Jeetje Willem, een beetje geduld kan er toch wel af?
Je bent sinds maart aangemeld op het forum. Ik mag aannemen dat intussen wel is doorgedrongen dat niet op elke vraag binnen een paar uur antwoord is.

Maargoed, ik weet dat voor de neontetra 22/23 prima is. Niet veel warmer in ieder geval en onder de 20 zul je ze ook geen plezier mee doen. Paleatus is dacht ik subtropisch en stelt temperatuurwisselingen over dag/nach en zomer/winter wel op prijs.

~ Ivo

Ik heb neons ook wel eens in een discus bak gezien met 31�C. Kan dat geen kwaad dan?
 
Tsjah, ik heb ook wel eens iemand op een woonerf 80 kilometer per uur zien rijden, maar of dat verstandig is? Wat ik wil zeggen: dat iemand anders iets doet wilt helemaal niet zeggen dat het goed is.

Overigens: weet je zeker dat het om neons ging? Want kardinalen zitten veel beter op die temperatuur en ik mag hopen dat iemand die aan discussen begint dat toch wel weet.

~ Ivo
 
oke bedankt, dan moet mijn temperatuur toch iets omhoog, staat nu op achtien graden, terwijl de verwarming op 24 staat.
het is een verwarming van juwel die er gewoon bij zat, maar werkt vanaf het begin al niet lekker.

Sorry voor mijn opdringerigheid Ivo
 
Het waren neon's. Ik snap je vergelijking. Ik was alleen benieuwd of het kwaad kon. Ideaal is het iig niet dat snap ik wel :)
 
mcc95 zei:
Het waren neon's. Ik snap je vergelijking. Ik was alleen benieuwd of het kwaad kon. Ideaal is het iig niet dat snap ik wel :)
Koudbloedige dieren op veel te hoge temperaturen houden betekent een serieuze verkorting van hun levensduur en dat valt m.i. onder 'kwaad kunnen' ja.

~ Ivo
 
Heb nu 2 paleatussen nog over en die zitten op 15 graden in de schuur, wegens nieuwe bak maar in de winter staan ze ook op 15 graden.
Zag net de man nog de vrouw porren in de zij van zullen we.
Paleatus en aneus wat koeler houden 20 graden is prima.

Volgesn mij kunnen neons ook koeler op 22 graden in tegenstelling tot kardinalen die moeten weer wat warmer.
Verder kan ik niks zinnings over zeggen
 
mcc95 zei:
Ik heb neons ook wel eens in een discus bak gezien met 31�C. Kan dat geen kwaad dan?

Lijkt me sterk. Bij discus worden meestal kardinaaltjes gehouden omdat ze beter tegen hitte kunnen en net te groot zijn voor een makkelijke discus snack
 
Wanneer is een temperatuur "correct"? Er is geen correcte temperatuur.
Schommelingen zijn het beste, zeker voor neontetra's en C. paleatus, C. paleatus kan alles tussen de 4-30 graden sowieso hebben, Neontetra kan sowieso alles tussen de 15-33 graden hebben. Bovendien kan je in de zomer niet onder hogere temperaturen uit komen, dus zou ik ze in de winter wat koeler houden. C. paleatus kan best wat langer onder de 15 graden gehouden worden, zo rond de 12 zou zelfs wenselijk zijn. Neontetra's zou ik 's winters rond de 18 houden.

De andere 2 soorten weet ik zo even niet, maar zoek gewoon op waar ze vandaan komen, en wat daar de water temperatuur is. Ik vermoed dat het vergelijkbaar met de neontetra is voor beide soorten.
Je kan ook op dit forum de posts van Tuinfluiter opzoeken, ik weet dat hij ze weleens genoemd heeft in topics over dit onderwerp.
 
Paleatus is ook veel mooier op kleur als ze koeler gehouden worden , veel meer groen meer de wildkleur lijkt wel.
 

Terug
Bovenaan