Temperatuur Mikrogeophagus altispinosa


S

smidsy

Guest
Beste allemaal,
Heeft iemand ervaring met de: Mikrogeophagus altispinosa,ik kom best veel verschillen tegen mbt tot de temperatuur op t internet, de ene, zegt tussen de 22 en 26 en de andere website geeft aan dat ze tussen de 24 en 32 gr gehouden kunnen worden, zou een temperatuur van 26gr dan goed zijn?
En even een 2e vraagje welke echt grond gebonden corydoras zou bij deze temperatuur passen?

Groet,
Erik.
 
Ik had Alti's ook op die temperatuur zitten, samen met maanvissen. Dat gaat uitstekend, regelmatig nestjes ook. Zijn echt leuke visjes. Hebben wel iets van ruimte nodig als ze een nest hebben, mijn bak is 2 meter, dus was geen probleem. In kleine bakken moet je even bekijken of het niet te druk is op de bodem voor ze. Alti's zijn sterk bodem-georiënteerd.

De Cory die prima op wat hogere temperaturen kan is C. sterbai. Da's ook nog eens een mooie soort, en goed verkrijgbaar. Ze worden wel iets groter dan de meeste andere soorten, cm of acht. Bodem/substraatgebonden (ze scharrelen ook rond op hout onderin de bak), ze schieten alleen wel eens naar het oppervlak en weer terug om extra adem te halen, maar dat doen alle cory's :)
 

Terug
Bovenaan