Techkniek van vervoeren


T

Timoli4

Guest
Ik kon geen goed plekje vinden dus heb het zo genoemd:

Morgen ga ik naar Zaandam, (uurtje rijden)

Om bij een man zijn aquarium + onderkast + eheim buitenfilter + verwarming laten we zeggen alles erop en eraan op te halen. :D

maaar... 1 voorwaarde was: Dat ik het zelf met mijn vader leeg moest halen dus wij vonden dat geen probleem. ( het aquarium is compleet en draaiend)

Er zit hout, planten en vis in (geen idee welke vissen allemaal dus dat is een big suprise)

Hoe kan ik het best de planten meenemen? In van die viszakjes met water? Kan het hout gewoon in een plastic tas?

Mijn vader kwam met het idee om onze koelbox te vullen met het aquariumwater en dan de vissen daarin zodat de temperatuur goed hetzelfde blijft en makkelijk vervoeren.


Maar ik twijfelde.. Ik weet niet welke vissen en wat voor soort ik er bij krijg dus misschien zitten ze veel te dicht op elkaars huid ipv een 1 meter panorama aquarium (daar gaat het nu over)

Dus is het mogelijk of anders allemaal vissen in zakjes gaan doen?

Gr tim
 
Planten kunnen gewoon nat in een zak. Ze mogen in geen geval kunnen op drogen.
Vissen kunnen idd prima in een koelbox. Doe ik zelf ook altijd.
 
Als de koelbox van normaal formaat is kun je daar prima vissen bij elkaar vervoeren. In een zakje zitten ze ook krap(wel meer gescheiden) maar toch.

Kijk anders of je een 2e koelbox kunt lenen bij de buren ;)

Planten kun je zoals al eerder gezegd prima natgehouden in zakken vervoeren.


Succes met het ophalen!
 
Als er in een meter bak een normaal bestand zit, kan je je volgens mij prima redden met 1 koelbox ;)
Veel plezier met je nieuwe aquarium :)
 
Tjeeeeeeeee,Ja, Cloe Puntje op de E.
Gefeliciteerd.

Ligt helemaal aan maat van de vissen.
20 cm stop je niet in een zakje,ALS die erin zitten.

Zou er maar 3 koelboxen meenemen.
 
Ja (beetje late reactie)

Het is gelukt er zaten 2 goudgouramis, 2 zalmpjes en 3 kardinalen in en 2 algeneters van 30cm

allemaal hebben ze bij anderen mensen plekjes gekregen bij hun eigen soort
 

Terug
Bovenaan