Te hoge druk?


cemedia

Well-known member
Lid geworden
29 november 2020
Berichten
585
Leeftijd
31
Locatie
Middelie
Hi all,

Is de druk bij mij te hoog? En als dat zo is, hoe kan ik het verlagen? Zie foto (rechter meter).
 

Bijlagen

  • F728A312-4D42-4B4A-9A29-9C755BD6FF64.jpeg
    F728A312-4D42-4B4A-9A29-9C755BD6FF64.jpeg
    128.7 KB · Weergaven: 69
het ligt eraan wat voor diffusor je er achter hebt zitten maar normaal is 1-2 bar genoeg
Een inline. Alleen.. zodra de timer uit gaat en de stroom er dus af gaat wordt de druk nog hoger…
 
Ok, maar hoe krijg ik m dan omlaag? Naald ventiel open is geen optie natuurlijk..
 
Moet ergens te regelen zijn die werkdruk zou ik denken. Ook niet onder die grote grijze dop?
 
Inderdaad, gewoon de kraan wat terugdraaien. Maar ik zie hier weer zo'n combinatie van druppentellel drukregelaars en een magneetventiel. Wat het ding nodeloos duur maakt en meteen weer extra geld kost als een deel stuk is. Koop altijd aparte delen! Dit gezegd hebbende moet je wel pogen om je drukregeling los te maken. Ik zou dat doen door de regelaar van de gasfles te halen, die je dus ook eerst dicht moet draaien om vervolgens als weer goed en soepel werkend te maken. Trouwens, ik zie voor de druppelteller een stelschroef en die grote grijze knop is een instel mogelijkheid.
 
Wat zit er achter de manometers zit daar geen stel schroef
helaas niks.
Inderdaad, gewoon de kraan wat terugdraaien. Maar ik zie hier weer zo'n combinatie van druppentellel drukregelaars en een magneetventiel. Wat het ding nodeloos duur maakt en meteen weer extra geld kost als een deel stuk is. Koop altijd aparte delen! Dit gezegd hebbende moet je wel pogen om je drukregeling los te maken. Ik zou dat doen door de regelaar van de gasfles te halen, die je dus ook eerst dicht moet draaien om vervolgens als weer goed en soepel werkend te maken. Trouwens, ik zie voor de druppelteller een stelschroef en die grote grijze knop is een instel mogelijkheid.
Hij was gratis, dat scheelt. de grote grijze knop in het midden is (als de fles open is gedraaid) met geen mogelijkheid te stellen. anders alleen met een tang in beweging te krijgen. Rechts onder de bellenteller zit het naaldventiel, verder op de fles zelf een draai knop, open of dicht.
Dat is denk ik om de toevoer van de fles open en dicht te draaien.
klopt.

Ik heb inmiddels gewoon een hele nieuwe besteld. Gelukkig zit er nog wat co2 in m'n oude wegwerp fles. Bedankt voor het meedenken!
 
De nieuwe is binnen en geinstalleerd. Daar kan ik middels de grote grijze knop (die nu overigens zwart is) wel stellen en de werkdruk staat nu op ongeveer 2,5 bar.
 

Terug
Bovenaan