Tateurndina ocellicauda fry


Xarvios

Well-known member
Lid geworden
14 juni 2014
Berichten
59
Aloha iedereen. Ik heb wat onverwacht een lading Tateurndina Ocellicauda (pauwooggrondel) jongen. Ik heb 1 man en 3 vrouwen in mijn bak zwemmen, en plotseling miste de man en vrouw. De vrouw as na een dag weer te zien, maar de man is wel een week lang MIA geweest. Ik wist dat de beesten plotseling konden verdwijnen om te spawnen, maar het duurde nu toch wel heel lang. Voorzichting onder het hout gekeken, en ja hoor, daar zat meneer met een lading eitjes die echt op het punt stonden om uit te komen.

Ik heb het stuk hout in een bakje (40 liter) gedaan dat iets van 3 weken aan het indraaien was voor garnalen. Binnen een aantal uren waren alle eitjes uitgekomen. Ik hoop dat de bak voldoende is ingedraaid, en er niet nog eens een nitrietpiek aankomt...

Maar goed, mijn vraag. De visjes zijn nu 4 dagen oud. Volgens mij eten ze prima. Ik geeft ze vermalen vlokvoer (vermalen tot stof) en Liquifry no1. Is dat voldoende om ze goed te laten groeien in het begin? En is er nog iets wat ik meer moet doen om ze wat in leven te houden?
 
Lijkt me prima hoor en als je kan dan kun je ze wat levende artemianauplien geven maar ja die moet je dan eerst kweken als je dat wil. Ik denk dat het prima ook akn zoals je nu doet en hou vooral de waterwaarden in de gaten met deze jonge bak.
 

Terug
Bovenaan