tanganyika vissen


J

Julian D

Guest
Hallo forumleden, zoals in eerder topic dat door mij aangemaakt was, ben ik op zoek naar de volgende vissen:

Julidochromis transcriptus 2x (1 man en 1 vrouw )
Lamprologus Multifasciatus 6x (2 mannen en 4 vrouwen)

Mijn aquarium is inmiddels in opstartfase, dus zou het fijn zijn als ik de komende 3 weken erachter kom, waar ze beschikbaar zijn.
Heeft iemand een idee waar deze te verkrijgen zijn? (graag in de buurt van Utrecht)

Ook heb ik geen idee hoeveel de vissen kosten, dus als iemand mij een prijsindicatie kan geven zou dat ook fijn zijn.
 
De prijzen zal liggen aan de grootte van je vis wil je kleine aanschaffen en op laten groeien of schaf je grote aan.
Ik was met mijn mbuna's de eerste 36 (200x70x70) bak �270.

De prijzen zullen ook vari�ren (in mijn geval) tussen de �3 tot �15 per vis tussen de 3-7 cm.

Helaas heb ik op jou soorten geen antwoord.
 
Multi's zijn een euro of 5 per stuk, sommige winkels zijn duurder (heb ze ook wel van 8 euro gezien). Er staan er ook regelmatig op marktplaats, dat is vaak een stuk goedkoper.

Utrecht, ja dat WAS Ruytenburg, maar die is afgefikt. Nu weet ik het niet meer daar in de buurt. Rotterdam (Verduijn) te doen?
 
Mijn winkel vroeg er dik 12,- voor...

Op MP staan ze niet zo heel veel vind ik...
 
Ik zie nu anders 5 aanbieders staan van multi's van (semi)particulieren op mp? Vind ik best veel, voor een specifieke tanga soort..? Een andere makkelijke soort als de prinses zie ik maar 1xstaan...
 
en de Julidochromis transcriptus ?
 
Um, ik kan net zo goed googlen als jij? ;)

Kijk eens op mp, bij verduyn, riftwachter, veldhuis etc.
 
Okey, toen ik ze op MP zette was ik de enigste. Dat was een paar weken geleden.
 
Tja jammer genoeg woon je tever weg denk ik. Ik heb de wereld jongen hier en je had gratis je bak mogen vullen :deal: .
Maar ja ik woon in Groningen :sorry:
 
Oh ja nog even dit.
Aquaferrytale in Almere verkoopt ze als het goed is ook. Ik heb daar ook volwassen exemplaren weg namelijk.
 
SaskiaZ zei:
Um, ik kan net zo goed googlen als jij? ;)

Kijk eens op mp, bij verduyn, riftwachter, veldhuis etc.

-_- als we allemaal goed konden googlen, wat iedereen wel kan dan kunnen we dit forum net zo goed sluiten toch?
Kan niet zo goed tegen zulke opmerkingen, zie het veels te vaak op het forum.

Heb idd al riftwachter gemaild..
 
@jessicapilon

Jammer idd haha anders was ik wel langsgekomen, maar is net te ver ja:) zal wel Aquaferrytale even opzoeken. Thnx!
 
Ze hebben ze hier idd voor:

Neolamprologus multifasciatus Slakkehuiscichlide kweek � 8.95

en ze hebben van de Julidochromis:

Julidochromis dickfeldi Julidochromis kweek � 6.95
Julidochromis marlieri Julidochromis kweek � 7.95
Julidochromis regani Julidochromis kweek � 7.95
Julidochromis transcriptus black Julidochromis kweek � 8.95


Welke van deze kunnen allemaal in een 80x40x40 aquarium?
 
Ik zie op marktplaats namelijk iemand die een groep Neolamprologus multifasciatus aanbiedt en ook een paar Julidochromis marlieri.

Dus zouden deze kunnen in mijn aquarium?
 
Julian D zei:
SaskiaZ zei:
Um, ik kan net zo goed googlen als jij? ;)

Kijk eens op mp, bij verduyn, riftwachter, veldhuis etc.

-_- als we allemaal goed konden googlen, wat iedereen wel kan dan kunnen we dit forum net zo goed sluiten toch?
Kan niet zo goed tegen zulke opmerkingen, zie het veels te vaak op het forum.

Heb idd al riftwachter gemaild..

Tja als ik stocklijsten langs moet kun je dat zelf toch ook?
Dat is wel *erg* makkelijk gedacht zo...


Maar marlieri's? Wat voor maat bak heb je dan?
 
Een koppel J. ornatus / dickfeldi / transcriptus (niet GOMBE!) + een kolonie multifasciatus moet kunnen in een 80 cm bak. Marlieri & Regani worden te groot voor een 80cm.

Let er wel op dat Julidochromissen niet zomaar koppelen - een mannetje + een vrouwtje in een aquarium zetten gaat niet altijd goed. Als je zeker weten een koppel wil kan je beter beginnen met een groepje en daaruit een koppel laten vormen. De andere vissen dan snel uitvangen en ergens anders onderbrengen (of terugbrengen).
 
Ik was laatst bij de rifwachter daar hadden ze multi's.. Ik weet niet meer hoeveel ze kosten maar over het algemeen zijn ze daar flink aan de prijs. Ze hadden ook brevis en occelatus trouwens.

Volgens mij zag ik toevallig ook een ad op mp voor multi's in lopikerkapel? zou ik ff checken als ik jou was.

J. marlieri idd niet doen, zoals mooneater aangeeft.
 
ik heb hier 4,95 betaald voor een Multi.
Zijn verder erg rustige visjes die je in een groepje kan houden zonder vechten. ik heb 3 mannen en 2 vrouwen in mn bakje.
 

Terug
Bovenaan