tanganyika vision260


C

Cichliden 1

Guest
Na lange tijd eindelijk besloten om tanganyika cixhlide. Te houden
Het betreft een vision260
Ik zat te denken aan
A.CALVUS liefst een koppel
P.nigripinnis
Een slakkenhuis cichlid
Wat denken jullie?

Mijn anderen optie maar ik weet niet of dat kan
4/6 jonge A.calvus en daar koppels uit laten komen. Maar dan de koppels in de bak houden ipv van wegdoen en 1,koppel overhouden.
En dan nog een slakkenhuis cichlid
 
Je kunt calvus als kolonie houden, mits je bak groot genoeg is. Ik weet niet of 1.2m daarvoor groot genoeg is eigenlijk, geen ervaring mee, ik zou zelf denken dat het aan de kleine kant is.

Andere optie, als het niet perse calvus hoeft te zijn: een kolonie Altolamprologus slakkenhuisbewoners: Altolamprologus sp. Sumbu Shell/Altolamprologus Compressiceps "shell"?
 
een kolonie altolamprologus ??? ik denk dat je een anderen slakkenhuisbewoner bedoelt ?

dus dan kan ik een koppel A sp. sumbu shell met slakkehuizen cichliden en een harem P.nigripinnis ?
 
heb nog is goed gekeken en wil toch wel wel het allerliefst een A.calvus dan maar een losse vrouw. de P.nigripinnis past er volgens mij wel bij\
en dan neem ik als slakkehuis cichlid Altolamprologus sp. Sumbu Shell
dus het bestand wordt dan
losse vrouw A.calvus
harem P.nigripinnis
kolonie Altolamprologus sp. Sumbu Shell

en 4 A.calvussen in een vision260 is ook te krap ? dan doe ik de A.calvus als eerst erin. en later een klein groepje slakkehuis cichlid

voor zover ik weet zal dit bestand geen problemen opleveren maar wie ben ik :p
 
Een combi van meerdere Altolamprologus soorten wordt wel afgeraden, ivm kruisingen. Dus beter of calvus, of shellies nemen.

Ik zou sowieso niet 4 calvus erin laten, meestal werkt dat niet lekker bij soorten met vergelijkbaar gedrag: beter of 1, of een bewezen koppel, of een groep/kolonie. Vandar dat ze zeggen, begin met een stuk of 6 en laat er 1 koppel uitkomen en dan de rest er ASAP uit. Altolamprologus zijn wel relatief 'lieve' cichliden maar ik zou zelf de gok niet nemen in 1.2m. Wel als ik een >2m bak had, want ik vind ze ook geweldig :daisy:
 

Terug
Bovenaan