Taiwan bee Red Wine van osmose naar kraanwater?


Bloem1111

Active member
Lid geworden
26 februari 2022
Berichten
26
Leeftijd
28
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik wil graag een aantal super mooie Twaiwan bee red wine garnalen kopen, echter zijn die gekweekt op osmosewater.
nu vroeg ik me af of deze met heel voorzichtig en langzaam wennen ook overgezet kunnen worden op kraanwater.
De ph van desbtreffende bak ligt rond de 6 tot 6,2 dus dat zou goed moeten zijn voor ze.

Heeft hier iemand ervaring mee en/of tip?
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220911-201103_Gallery.jpg
    Screenshot_20220911-201103_Gallery.jpg
    273.3 KB · Weergaven: 58
Wat zijn de waarden van het kraanwater dan? Ik betwijfel of dat lukt als het verschil te groot is namelijk want anders zou men niet adviseren om ze op osmose te houden.
 
Wat zijn de waarden van het kraanwater dan? Ik betwijfel of dat lukt als het verschil te groot is namelijk want anders zou men niet adviseren om ze op osmose te houden.
De temperatuur ligt op 22 graden, de ph tussen de 6 en 6,5 en de kh rond de 0
gh weet ik niet
 
Bijzonder kraanwater als ik dat mag zeggen. Ik zou er voorzichtig mee zijn. Ik had crystals die gekweekt waren op kraanwater die zelfs mijn kraanwater (uiteindeljk) niet aankonden. Maar ik heb dan ook niet jouw waarden uit de kraan.
 

Bijzonder kraanwater als ik dat mag zeggen. Ik zou er voorzichtig mee zijn. Ik had crystals die gekweekt waren op kraanwater die zelfs mijn kraanwater (uiteindeljk) niet aankonden. Maar ik heb dan ook niet jouw waarden uit de kraan.
Wat is er precies bijzonder aan als ik vragen mag?
Ik heb er wel een ph verlagende bodem inzitten en ik voeg co2 toe.

ik hoop dat ze het goed gaan doen, ik ga in ieder geval goed de tijd nemen om ze te laten wennen
 


Wat is er precies bijzonder aan als ik vragen mag?
Ik heb er wel een ph verlagende bodem inzitten en ik voeg co2 toe.

ik hoop dat ze het goed gaan doen, ik ga in ieder geval goed de tijd nemen om ze te laten wennen
Laat ik het beter zeggen voor mij zijn het bijzondere waarden uit de kraan, een Kh van 0.

Maar dat zou door de PH verlagende bodem kunnen komen.
Hou er wel rekening mee dat je bodem veel sneller is uitgewerkt op kraanwater. Deze zul je dus eerder moeten vervangen. Heb je daar geen probleem mee dan komt het vast helemaal goed.
 
Laat ik het beter zeggen voor mij zijn het bijzondere waarden uit de kraan, een Kh van 0.

Maar dat zou door de PH verlagende bodem kunnen komen.
Hou er wel rekening mee dat je bodem veel sneller is uitgewerkt op kraanwater. Deze zul je dus eerder moeten vervangen. Heb je daar geen probleem mee dan komt het vast helemaal goed.
Lijkt me sterk dat de bodem de kh naar 0 krijgt, daarbij lijkt co2 en een kh van 0 ook een gevaarlijke bezigheid. Maar dat is misschien nog mijn onervarenheid op dat vlak ;)
 

Terug
Bovenaan