Superfish Retrofit Led T5/T8 Ervaringen


F

Farao

Guest
Ik wil graag weten of iemand ervaring heft met deze lampen. Is de plantengroei goed?
 
waar ik altijd kom zegt nog niet doen. Dure lampen die nog in ontwikkeling zijn.
zo met alle led eigenlijk, maar dat is mijn mening.
geef het nog een jaar, 1,5 jaar, en dan doen...
 
IK vind ze 3x niks, heel me bak is ingestort met deze balken er boven. Terug op T8 balken en me bak draait weer 10x beter. Overigens vind ik het licht totaal niet natuurlijk overkomen veel te fel.
 
Ik wil ook een led tl gaan kopen, maar dan een goedkopere. Wat eric79 zegt is natuurlijk wel waar, dus zou ik een goedkopere kopen zodat je over 2 jaar een nieuwe betere kan aanschaffen zonder te verliezen. Ik ben zelf geinteresseerd en deze, speciaal voor plantengroei is hij en maar 20 euro:http://m.zooplus.nl/shop/vissen/verlichting/t_8/dennerle/71321

Edit: hij heeft "warm" licht dus misschien wat tegen dat onnatuurlijke felle licht?
 
Welke provincie woon je? heb hier nog zgan ledbuis.
 
KidNatsu zei:
Ik wil ook een led tl gaan kopen, maar dan een goedkopere. Wat eric79 zegt is natuurlijk wel waar, dus zou ik een goedkopere kopen zodat je over 2 jaar een nieuwe betere kan aanschaffen zonder te verliezen. Ik ben zelf geinteresseerd en deze, speciaal voor plantengroei is hij en maar 20 euro:http://m.zooplus.nl/shop/vissen/verlichting/t_8/dennerle/71321

Edit: hij heeft "warm" licht dus misschien wat tegen dat onnatuurlijke felle licht?

Even ter zake, deze heb ik aangeraden gekregen maar is volgensmij geen led xD
 
De balken van jmb en dan de community zijn wel geschikt.
Hier zitten leds in van epistar welke samen met samsung toch wel tot de betere leds gerekend maag worden en dan ook de aangegeven lumen, lux en par behalen in tegenstelling tot vele Chinese leds welke beweren bv 110 lumen te behalen, maar in werkelijkheid maar 30-35 lmn leveren.
De community zou ik zelf 2x 8000k en 1x4500k nemen en alle drie de rode variant.
Hier kun je nog een rgb strip bij nemen om het wat meer te kleuren.
Naar mijn mening is dit toch 1 van de beste opties voor leds die op de markt zijn.

Goedkoop kan dus echt duurkoop zijn, maar de meeste duurdere voldoen ook nog niet.

Suc6
 

Terug
Bovenaan