Superfish home 85


Yaantje_13

Well-known member
Lid geworden
27 december 2022
Berichten
253
Leeftijd
23
Ik heb een vraagje,
Zou er in een superfish home 85 een betta sorority kunnen van 80 liter ? En zo wel hoeveel en zo noet hoeveel liter dan wel
 
De term was nieuw voor mij maar hiermee bedoeld men een groepje vrouwen lees ik?
Zo ja, ik heb vaak gelezen dat het prima kan maar ook gaat het soms mis en vrouwen kunnen ook een verrekt karakter hebben waardoor het misgaat. Ik denk zelf dat met een redelijke groep de kans erop kleiner is.
 
Poeh dat lijkt riskant, maar volgens internet is het nu 'in' de mode.
In de winkel zie je ook wel 10 vrouwen in een kleine bak zwemmen maar weet ik niet hoeveel doden ze er smorgens uitvissen.
Het is wel een mogelijkheid om ze goed te observeren qua agressie.
 
Ik zag toevallig van de week een youtube filmpje over sororitiy betta bak. Wat de voorwaarden zijn als je geen doden of gewonden wilt: een grote bak ( ik dacht minimaal 150 liter/40 gallon), een zeer dichte beplanting en veel betta vrouwen, overbevolking, om de agressie te verminderen/ te verdelen, zoals bij cichliden het geval is. Daar zitten dan weer gevolgen aan voor je filter, die groot genoeg moet zijn. Kortom, ziet er aantrekkelijk uit, maar is niet simpel te houden.
Dit is de link:
 
Waarom toch altijd t onmogelijke willen. Heel lastig te houden hoor. Niks mis met een mooie groep tetra’s heur 😂
 
ik vind het juist goed dat Yaantje het hier op het forum navraagt. En ik begrijp ook dat het er heel mooi uitziet, dus dat je dat graag zou willen.
 
Vragen kan nooit geen kwaad denk ik en het kan veel ellende voorkomen. Beter 2x gevraagd dan niet gevraagd denk ik;)
 
Bettas uit het zelfde legsel, broertjes en zusjes die samen opgroeien die hebben bij mij wel samen kunnen blijven zonder gesloop.
De jongen werden lang niet zo mooi als de ouders maar ik heb er wel door geleerd dat samen opgroeien vriendschappen" maakt.
 
Toch bijzonder Edwin maar ik weet niet of die sfeer ook zo blijft als er mannen gaan "vechten" voor een vrouw.
Ik weet dat je met jonge Betta s de mannen optijd moet scheiden om juist dat knokken te voorkomen.
 
 
Meschien heb ik het over het hoofd gezien,maar hoeveel liter voor een betta sorority thank en kan het in 80 liter ?
 
Toch bijzonder Edwin maar ik weet niet of die sfeer ook zo blijft als er mannen gaan "vechten" voor een vrouw.
Ik weet dat je met jonge Betta s de mannen optijd moet scheiden om juist dat knokken te voorkomen.
Jij weet het, ik doe het😀😁
Eigenlijk moet je stellen dat het voor de/je eerste opzet niet heel handig is om zo maar fftjes te proberen met zo een vrouwtjesgroep.
Dat vd mannen op tijd moeten scheiden is zo vaak herhaald dat naschrijvers er steevast in zijn gaan geloven.
 
Nou ik heb ooit 1 nestje gehad en daar gingen enkele mannen al snel knokken dus ja toen was het tijd om ze uit elkaar te halen. Verder heb ik er geen ervaring mee hoor.
Het zal ook van het formaat bak en de inrichting afhangen of zoiets gewenst is en dan speelt het karakter denk ik ook zeker mee. Dus ja een 100% ja of nee kun je moeilijk geven.
Zoals met veel in de hobby denk ik;)
 
Meschien heb ik het over het hoofd gezien,maar hoeveel liter voor een betta sorority thank en kan het in 80 liter ?
80 liter is 80 liter en sommige houders doen het erin.
Het klinkt wel een beetje raar.
'Om vanuit het niets ermee te beginnen is wellicht gewaagd maar niet onmogelijk.
 
Meschien heb ik het over het hoofd gezien,maar hoeveel liter voor een betta sorority thank en kan het in 80 liter ?
Veel informatie he?
De samenvatting is dat op internet je mooie bakken ziet, maar dat dat toch meestal mis gaat.

Natuurlijk zie je dat niet, want de meeste mensen laten alleen zien wat er (tijdelijk) goed gaat.

Verder wordt er geadviseerd om vanaf 150 liter en met heel erg veel ( dus je hele bak vol) dichte beplanting te hebben. En heel erg veel vrouwen, zodat de agressie wordt verdeeld.

De ervaringen van het forum zijn verdeeld.

John heeft het weleens een nest gehad en deze gingen al snel vechten. Dus hij moest ze scheiden.

Edwin heeft ook weleens betta’s uit een nest bij elkaar gehad en bij hem ging het goed, mogelijk omdat ze van jongs af aan met elkaar zijn opgegroeid.

Kortom, er is geen vast idee of het echt kan. Niemand geeft je garantie. De meeste mensen zeggen dat het niet kan of lastig gaat worden of dat de vissen elkaar beschadigen door t vechten. Dan heb je betta’s met gescheurde vinnen of een dode betta.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat Nathalie het goed verwoord en je kan er lastig bepaalde stikkers opplakken en bij de een werkt het en bij de ander gaat het goed en ook op het AF hier lees je soms dat het wel goedgaat maar soms ook dat het misgaat.
Net als dat sommige Betta s garnalen eten terwijl de andere Betta ze met rust laat.
 
Ik denk als je het maar lang genoeg probeert en ertoe bereid bent om voldoende nieuwe vissen aan te schaffen, dat je het wel kan gaan lukken.
Je moet gewoon genoeg nieuwe bettavrouwtjes kunnen bijkopen net zo lang tot jouw sorority gelukt is.
 
Iets zegt me dat je het toch wel gaat doen, de betta sorority en Ben vooral heel benieuwd hoe het daarna gaat.

Wat ik bijzonder vind is hoe anders er wordt gedacht over vissen als bijv hamsters. We weten dat dat solistische beesten zijn en stop je er twee in een kooi dan vreten ze elkaar op. Bij kempvissen hetzelfde maar toch wordt het vaak wel geprobeerd. Wat is dan t verschil tussen knaagdieren en vissen?
Axolotls zijn ook solisten en zitten bij mij ook nooit apart dus ik doe er ook aan mee hoor! Maar “mooi” is vaak belangrijker dan leefbaarheid bij vissen.

Zo maar een hersen kronkel. 😂
 
Bij kempvissen hetzelfde maar toch wordt het vaak wel geprobeerd. Wat is dan t verschil tussen knaagdieren en vissen?
Ja ik denk dat men bij een hamster toch een ander gevoel en meer binding heeft. Mensen zijn denk ik in de regel veel verdrietiger als hun hamster doogaat dan wanneer er een vis doodgaat. Ik zeg met nadruk in de regel.
En voor velen zit er ook weer verschil in het overlijden van een hamster tov een hond. Dus ja met een vis is men denk ik sneller bereid om wat meer risico te nemen.
Maar goed dat is mijn gedachte maar.
 
Ik denk als je het maar lang genoeg probeert en ertoe bereid bent om voldoende nieuwe vissen aan te schaffen, dat je het wel kan gaan lukken.
Je moet gewoon genoeg nieuwe bettavrouwtjes kunnen bijkopen net zo lang tot jouw sorority gelukt is.
Bedoel je dat je net zo lang nieuwe vrouwen koopt omdat je ze elkaar doden en dan gewoon nieuwe kopen totdat je uiteindelijk een paar hebt die dat niet doen?!? Of maak je een grapje, dat kan ook.
 
Ik denk dat Edwin sarcastisch was Nathalie 😂🫣 iig, dat hoop ik haha
 
Bedoel je dat je net zo lang nieuwe vrouwen koopt omdat je ze elkaar doden en dan gewoon nieuwe kopen totdat je uiteindelijk een paar hebt die dat niet doen?!? Of maak je een grapje, dat kan ook.
Ik probeer de topicstarter ervan bewust te maken.
Dat hele woord "sorority"
Hoe maak je dat uiteindelijk nog duidelijk dan aan iemand die zo te merken geen enige ervaring bezit, maar gewoon iets gezien heeft wat het ook wil.
Ik grap wel vaker hoor, maar het blijft goed bedoeld
 
Ik probeer de topicstarter ervan bewust te maken.
Dat hele woord "sorority"
Hoe maak je dat uiteindelijk nog duidelijk dan aan iemand die zo te merken geen enige ervaring bezit, maar gewoon iets gezien heeft wat het ook wil.
Ik grap wel vaker hoor, maar het blijft goed bedoeld
Ik snap t!😀
 
Ik denk dat ik geen betta sorority ga doen , maar ik heb via marktplaats al veel dingen verkocht en ik zit nu al op de 100 euro en ik zag dus de juwel 110 en die was 110 liter en dat is meer dan 60 alleen wat ik daarin gaat doen ben ik aan het uitvogelen en ik doe er pas wat in na de zomer vakantie want ik ga met me ouders 4 weken op vakantie
 
Maar als je je ouders meeneemt op vakantie dan kun je toch op hun bezuinigen in die tijd zodat je er nog een grotere bak mee binnen haalt.
 
Verkoop je ouders?

Geintje, maar ik denk dat het verstandig is om van die sororitybak af te stappen.
Verder zijn er toch met enige regelmaat wel grotere 2ehandsbakken te koop, waardoor je zomaar groter uitkomt dan je gedacht had op basis van je budget.
Heb je gelijk meer tijd om na te denken wat je precies wilt en zoekt in je vissen.
 
Ik zou m lekker opzetten en op vakantie gaan! Als je terug bent, kunnen gelijk de vissen er stapsgewijs in 😂💪
 
Ik heb op Mark plaats een aquarium gezien van 180 liter van 1 meter lang 45 hoog en 40 diep plus mega Dragonstone samen met een Bonsai boom en heater plus filter alleen wel 150 euro maar ik heb al 125 en maandag komen de laatste mensen spullen bij me ophalen van markt plaats en dan heb ik genoeg , weet iemand wat er mooi in een 180 liter bruto kan ? Dis eigenlijk 160 liter ?
 
Ik denk dat je vooral zelf moet bedenken wat je wilt houden. Welke vis vind je mooi/gaaf/tof en wil je een fijn thuisje bieden? Ik zou er een axolotl in doen (of twee😂) maar dat komt omdat ik dat leuk vind. Wat wil jij houden?
 

Terug
Bovenaan