superfish aqua pro 4


R

Reinaldos

Guest
Ik heb superfish aqua pro 4 uitgehaald, schoongemaakt en nieuwe filterset ingedaan, om hoeveel tijd moet ik eigenlijk filterset vervangen, en ik heb aqua pro 4 aangedaan, maar het komt nog niet water uit, voordat ik ie schoonmaakt deed ie goed.. Nu al ruim 2 uren is ie aan, en nog steeds komt de water nog niet uit.. wat heb ik verkeerd gedaan?
 
welkom Reinaldos.
Filterset vervang je pas,als alles uit elkaar valt.

Ten eerste, NOOIT je filter Helemaal schoonmaken.
Alleen wat bovenop ligt.
Van de rest afblijven. Nu ben je al je bacterie kwijt.

Heb je het Filter goed afgevuld? Koppel hem af,en vul het filter verder door de IN.
Er zit nu een luchtbel in de pomp,IN het pomphuis.
Dus draait gewoon rond.




Dit kan ook,stekker eruit.

Kan je de uitstroom uit de bak halen, hang hem dan in een emmer,Lager dan je aquarium,dan moet hij ook doorlopen.
Dan terug in de bak doen.
 
Heb je de kranen wel open staan.
Dan loopt het water uit de slang terug in de pomp.
 
ik heb verder meer water bijgevuld, het werkt weer... Das waar, ik was glad vergeten dat alleen bovenkant schoonmoet, ivm bacterie... dat is toch geen ramp.. Ik ben beginner voor aquarium.. Ik moet nog hoop leren.. Ik ben blij met dit forum.. erg handig en snel antwoord..

Filterset kan ik vervangen als ie uit elkaar valt, ie valt uit elkaar.. daarom heb ik vervangen.. Die witte filter moet echt vervangen worden, die blauw kan eigenlijk langer mee... is dat correct?

Hartstikke bedankt..
 
Hou die aquapro goed in de gaten! met name de koppelingen, kranen en dekselrubbers.
Ik had ooit een nieuwe gekocht, en binnen een half jaar was t bingo...zwembad thuis.
Niet om je bang te maken, maar let er gewoon heel goed op!
De filters in je voorfilter kan je ook vervangen door filtermatten en grove blauwe mat, stuk goedkoper!

@Bertus;

Hij zal t voorfilter wel bedoelen
 

Terug
Bovenaan