Subtropisch visbestand 120 x 40 x 30


Een kleinere killi zoals de australe vind ik mooier het liefst heb ik dan wat kleiner blijvende vissen. Een soort reuzen nano aquarium dus,met uitzondering van de paleatus.
 
Aplocheilus lineatus (wel redelijk oppervlakte 'klevend') + groepje van iets? en dan de temperatuur op 20 graden C. + zomerse opwarming?

^ even hardop denken...
 
Zou dit kunnen?

6 a.annulatus
20 parcheirodon inessi
2 (koppel) a.australe
10 c.paleatus

Denk zelf namelijk van wel
 
@botia ik had je bericht niet gelezen en je vroeg of ik mijn bak kon omruilen. dat kan niet want ik heb hem van marktplaats het is de bovenste bak van een stelling waar ik de tussenschotten tussenuit heb gehaald. daar onder zit nog een bak waar ook nog niks in zit en alles draait op een bioloog. ik heb even verder gelezen en kwam uit op het volgende bestand:
trio jordanella floridae
trio zwaarddrager
2 koppels aphanius mento
8 corydora paleatus
de meeste vissen ben ik van plan zomers naar buiten te doen.
ik zou graag jullie mening over dit bestand willen weten en zo nodig het hier en daar aanpassen.
en mochten er nog suggesties zijn voor een 60 aquarium uit de stelling dan hoor ik dat graag.
 
Iemand? Bestand waar ik nu aan denk is:

10 corydora's paleatus.
8 aphanius mento.
Koppel borelli.
Vuurgarnalen.
Appelslakken.

Weet iemand of dit bestand kan hoor het graag.
 
Iemand iets op te zeggen lijkt een beetje spam maar als je kijkt hoelang ik al wacht op een antwoord vraag ik het nog maar een keer.
 
zou kunnen ja, alleen misschien wat weinig in aantallen voor een 120cm, denkt dat die dan aardig leeg zal ogen.
 
Zullen de borelli de vuurgarnalen niet heel rap tempo opeten?
Niet met zekerheid.
Sterker nog : bij ons trio borellii kon de populatie gestaag groeien.

Wel zoals altijd bij de combinatie van vissen en garnalen : bij grote voorkeur éérst de garnalen uitzetten en ze de tijd geven te settelen.
 
Oké dan wordt het dit bestand bedankt voor alle hulp mochten er nog opmerkingen zijn ik sta er altijd open voor.
 
Ik heb contact gehad met tuinfluiter en de mento's werden afgeraden wegens agressiviteit. Wat zou hier een goed alternatief voor zijn?
 
een aantal barbeeltjes volgens mij. maar dat vind ik persoonlijk niet zulke leuke vissen.
wat ik nu in gedachte had was:
de paleatussen.
en raszuivere endlers.

heb jij nog leuke suggesties voor erbij?
 
De corydoras en de garnaaltjes zullen voornamelijk op de bodem leven, dus dan nog wat leuke midden en evt bovenzwemmers er bij. misschien eens rondkijken bij wat aquariumzaken voor ideeën?het is aan te raden om voordat je een vis aanschaft eerst info op te zoeken zoals behoeften, gedrag, karakter en ideale waterwaarden en leefomgeving.. ik kan je helaas niet adviseren voor midden en bovenzwemmers, ben meer van de bodemvissen :)
 

Terug
Bovenaan