( Stylaria lacustris )wormpjes schadelijk??


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,146
Locatie
Rotterdam
goede dag, ik zag 2 wormpjes in mijn bak. Vind ze zelf het meest lijken Stylaria lacustris. Zijn een soort mini muggenlarven kwa uiterlijk. Lijken op lintwormen maar dan kleiner.
Is dit schadelijk voor mijn kogelvis?
En is dit een accuut probleem? Ik heb de kogelvis nu al een maand en hij eet goed, lijkt ook sterk te zijn.
Heb btw ook heel veel zoetwater anemonen
 
Laatst bewerkt:
ja das nogal lastig. Het is een witte worm van rond de 1mm uit verschillende segmenten
 
Laatst bewerkt:
Anemonen? Heb je daar een foto van want bedoel je niet Hydra?
Deze worm ken ik zo niet en kan alleen vinden dat het een zoetwaterborstelworm is maar niet of hij schadelijk is.
 
Anemonen? Heb je daar een foto van want bedoel je niet Hydra?
Deze worm ken ik zo niet en kan alleen vinden dat het een zoetwaterborstelworm is maar niet of hij schadelijk is.
het lijken niet op borstel wormen. Idd bedoel de hydra.
Dacht op het begin dat het een hydra was zonder tentakeltjes. Maar de hydra's hebben echt geen segmenten en dit rond drijvende wormpje had dat wel.
 
Hierbij de worm duurde wat lang. Einde van het filmje is wss het meest duidelijk.
Is dit schadelijk voor mijn kogelvis? En wat is het eigenlijk?
 

Bijlagen

  • worm.mov
    89.5 MB
Hydra s zitten op je ramen en planten en die zwemmen niet echt. Nu je deze worm hebt zou ik hem doorspoelen en dan is dat opgelost denk ik. Hydra kun je makkelijk bestrijden met een halve dosis Flubenol.
 
er zijn niet veel wormen die schadelijk zijn aleen planaria en bloedzuigers dus kan geen kwaad
 
2020-12-15_13-34-30.jpg


(screenshotje voor de anti MOV mensen:) )
Snelle bewegert bdw
 
Hydra s zitten op je ramen en planten en die zwemmen niet echt. Nu je deze worm hebt zou ik hem doorspoelen en dan is dat opgelost denk ik. Hydra kun je makkelijk bestrijden met een halve dosis Flubenol.
zitten er meer van in hoor dan 1. Zo makkelijk los je dat niet op. Denk ondertussen dat het gwn detritus wormen zijn die niet schadelijk zijn. Als jullie iets anders denken pls let me know dan ga ik onmiddelijk antiworm/parasiet halen
 
zijn er veel meer hoor. Veel interne wormen en haarwormen/lintwormen enzo.
ja maar die zwemmen nie rond in je bak hoor lintworm krijg de tog van zand eten bijvoorbeeld nu we het over wormen hebben meschien ga ik wel zoon behandeling op me zelf doen voor de zkkr heid :p
 
nee oke maar ze kunnen wel uit de vis kruipen en rond spartellen in het water. Naja je snapte mijn bezorgdheid voor mijn kogelvisje;).

bedankt guys
 

Terug
Bovenaan