Stroomverbruik FX4


Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Berichten
1,266
Locatie
Assen
Heeft er iemand wel eens het stroomverbruik van een FX4 gemeten? De fabrieksopgave is 30 watt, maar ik heb er laatst een tussenstekker aan gehangen en meet dan een verbruik van 43-44 watt, wat meer lijkt op wat een FX6 zou moeten trekken (45 watt fabrieksopgave). Ik vind dat verschil vrij groot en wil natuurlijk uitsluiten dat er iets aan de motor mankeert.
 
Nou dat vraag ik me af immers filter wordt onder nullast getest vandaar de afwijking ook in de opbrengst.
Kan best zijn dat ze dat ook bij gebruiksmeting doen.
Wat ik wel merk is dat bij fx 6 de boel vervuilt raakt hij harder moet werken en begint harder te brommen dan zal het gebruik ook wel omhoog gaan vermoed ik zo.
Eigenlijk nooit gemeten maak me niet zo druk om een paar watt meer of minder.
 
Ik heb die van mij nagemeten en hij komt op 28 à 29 watt uit. Weet je zeker dat jouw wattmeter goed werkt? Check bijvoorbeeld het verbruik van je TV of van een stevige lamp die voluit brandt.

Het lijkt me toch dat de beschikbare power altijd hetzelfde zou moeten zijn.
 
Dat dacht ik dus ook... Ik zal nog eens een andere tussenstekker pakken en het nog een keer proberen. Maar als de motor 30w is, dan is het vrij onwaarschijnlijk dat hij 43 trekt. Dan zou je haast denken dat ik een FX6 motor er aan heb hangen.
 
Filter even open halen en kijken wat ze erin gestopt hebben; geloof meteen dat die onderdelen op beide filters geplaatst kunnen worden - misschien heeft de jouwe ooit een 'upgrade' gehad (bijv in de fabriek) zonder dat je je ervan bewust was.
 

Terug
Bovenaan