Storend geluid CO2 diffuser


L

Lyasco

Guest
Ik heb een nieuwe diffuser (Aqua-Noa CO2 Diffusor B1) in mijn aquarium geplaatst (aangesloten op een Colombo CO2 Advance 800 gr. wegwerpfles). Nu maakt hij een soort piepend/suizend geluid wanneer er CO2 doorheen stroomt.

Zou dit kunnen komen doordat ik de keramische schijf niet 24 uur in water heb gelegd voor gebruik?

De B1 heb ik nu weer uit het aquarium gehaald en de keramische schijf in een bakje water gelegd. Tijdelijk maak ik nu weer gebruik van een oudere diffuser, die (omdat de keramische schijf hiervan ook droog was?) hetzelfde geluid maakt.

Mag ik er vanuit gaan dat wanneer de B1 24 uur in water heeft gelegen het geluid zal stoppen?
 
Ze moeten volgens mij ook even inlopen zeg maar en ik durf niet te zeggen hoelang dat duurt.
 
Vaak moeten ze even inwerken, kan ongeveer een week (bij die van mij altans).
Piepend/suizend geluid zal je altijd wel blijven houden denk ik, komt natuurlijk door de hoge druk. Zelf hoor ik die van mij na een halfjaar nog piepen (inline-diffuser) maar omdat die in een kast hangt hoor ik het niet echt.
Mijn systeem werkt dan wel weer op 4 bar wat ook weer een stuk hoger is dan met een normale diffuser.
Zou het gewoon even afwachten en hopen dat het minder wordt.
 
Ik heb een nieuwe diffuser (Aqua-Noa CO2 Diffusor B1) in mijn aquarium geplaatst (aangesloten op een Colombo CO2 Advance 800 gr. wegwerpfles). Nu maakt hij een soort piepend/suizend geluid wanneer er CO2 doorheen stroomt.

Zou dit kunnen komen doordat ik de keramische schijf niet 24 uur in water heb gelegd voor gebruik?

De B1 heb ik nu weer uit het aquarium gehaald en de keramische schijf in een bakje water gelegd. Tijdelijk maak ik nu weer gebruik van een oudere diffuser, die (omdat de keramische schijf hiervan ook droog was?) hetzelfde geluid maakt.

Mag ik er vanuit gaan dat wanneer de B1 24 uur in water heeft gelegen het geluid zal stoppen?
Of je gebruikt een Intense Bazooka. Klein, goedkoop, geeft geen geluid en geeft een zeer fijne wasem waardoor de CO2 goed oplost.

 

Terug
Bovenaan