stoppen met hydra, dan maar een externe filter maar hoe?


Rivaar

Well-known member
Lid geworden
27 september 2017
Berichten
62
Leeftijd
34
heb de hydra filter bijna een jaar.
Ben niet tevreden over zijn bewezen prestaties, of anders gezegd gebrek aan prestatie.
Nou wil ik overstappen naar een externe filter maar de vraag is hoe?
In de spons zitten nou niet echt royaal veel goede bacteriën.
en de hydra neemt een groot gedeelte van de voedingsstoffen voor die goede bacteriën op.
 
de hydra vernietigt de voedingstoffen voor de goede bacteriën, dus ik ben bang de externe filter niet genoeg bacteriën kan kweken zolang de hydra in mijn aquarium zit
 
dat klopt geen filter medium
 
ik weet niet of het echt invloed heeft op het water dat door je externe filter heen gaat. hier hopen wel bacteriën op natuurlijk. maar dan zou je toch iemand moeten hebben die ervaring hebben met de hydra's.
 
Ken je iemand uit je buurt die wat van zijn filter kan afstaan zodat je dat in jouw nieuwe externe filter kan doen,scheelt een hoop.
 
Moet je niet zo'n groot probleem van maken denk ik.
Je zegt het zelf, het werkt niet echt super.
De bactérien hebben heus nog voedsel genoeg. JE kan er gewoon een andere filter op aan sluiten zonder probleem.
Twijfel je? Doe een bacterie kuurtje in de nieuwe filter.
Niet moeilijker maken dan wat het is. ;)
 
Maar uhm. Is het wel de bedoeling dat die hydra dingen "stand alone" draaien? Ik dacht altijd dat die samen met een extern filter worden gebruikt.
 
Dat dacht ik ook je hebt me nu lijkt me ontzettend veel vuil? Dit wordt nergens opgevangen door filterwatten of iets degelijks. Ik denk dat je hem gewoon er naast kan laten lopen.
 
Moet je niet zo'n groot probleem van maken denk ik.
Je zegt het zelf, het werkt niet echt super.
De bactérien hebben heus nog voedsel genoeg. JE kan er gewoon een andere filter op aan sluiten zonder probleem.
Twijfel je? Doe een bacterie kuurtje in de nieuwe filter.
Niet moeilijker maken dan wat het is. ;)

Lijkt me ook hoor en dan de nieuwe filter erin met wat extra bacterien uit een potje of flesje. Nog beter is wat vuil uit een andere goed ingedraaide spons maar ja die moet je net voorhanden hebben natuurlijk.
 
Maar uhm. Is het wel de bedoeling dat die hydra dingen "stand alone" draaien? Ik dacht altijd dat die samen met een extern filter worden gebruikt.
Volgens mij zijn er ook 'stand alone' Hydra's, die dus wel een stukje mechanische filtering doet.
 
Het is een hydra 40 interne filter

Moet je niet zo'n groot probleem van maken denk ik.
Je zegt het zelf, het werkt niet echt super.
De bactérien hebben heus nog voedsel genoeg. JE kan er gewoon een andere filter op aan sluiten zonder probleem.
Twijfel je? Doe een bacterie kuurtje in de nieuwe filter.
Niet moeilijker maken dan wat het is. ;)

Denk dat dit juiste manier en meest veilige manier is
Dank voor jullie reacties :)
 

Terug
Bovenaan