Stinkend hout


L

Lorrelies

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb sinds anderhalve maand savannehout in mijn koudwateraquarium. Ik ben er heel erg blij mee want ik vind het erg mooi hout. Ik merk alleen dat het hout wat stinkt wanneer ik het uit het water haal. Hoort dit? Wanneer ik het wat met een sponsje en water afspoel, dan ruikt het gewoon weer fris. Er zit ook op sommige plekken wat wit op het hout. Ik geloof dat dat bacteri�n waren? Is dit goed of slecht? Het water stinkt overigens niet en is nog wel wat geelachtig van de kleurstoffen, maar wel helder. De vissen hebben nergens last van ook, maar ik was toch een beetje bang of het geen kwaad kon. Voor zover ik weet rot het niet, want het hout is stevig en kan niet ingedeukt worden of iets dergelijks.
De vraag dus of het erg is als het hout stinkt of dat dit normaal is en of iemand ook toevallig weet hoe lang hout kleurstoffen af kan geven (ik heb het van tevoren meerdere malen met warm water afgespoeld en geweekt).
En moet ik eigenlijk verder nog ergens rekening mee houden met hout in mijn bak? Ik zie op internet veel tegenstrijdige dingen en wil graag jullie mening weten...

Alvast bedankt! :D
 
Het afgeven van kleurstoffen kan,als je pech hebt, best en flinke tijd doorgaan.

Stinken is een beetje subjectief dat er iets van een luchtje aanzit is normaal maar ja wat ik iet svind kan jij heel goed stinken vinden natuurlijk.

Wat nou weer savannehout is heb ik geen enkel id van.

Hout kan je PH een beetje beinvloeden. Maar in mijn ervaring is dat niet veel maar ik heb ook nooit een echte takkenbak gehad natuurlijk.
 

Terug
Bovenaan