Stilste luchtpomp


RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Berichten
9,539
Leeftijd
29
Locatie
Driebergen
ik merk dat mijn langvinnige betta de stroming steeds minder op prijs begint te stellen. stroming staat al laag maar toch...

nu heb ik dus het idee om mijn 2 betta bakjes die vrij dicht naast elkaar staan beide te gaan filteren met een sponsfilter met luchtpomp.

maar wat is volgens jullie de stilste luchtpomp die er is/die jullie hebben gehad?
 
Een luchtpomp die UIT staat.:sorry:

FF serieus. Ik zou de pomp in een andere ruimte plaatsen. In de berging of op zolder.
Zo'n ding bromt altijd behoorlijk.
 
ik zou die silencer kunnen proberen, of zelf maken natuurlijk. volgens mij is het gewoon een vierkant piepschuim doosje :juggle: Edlt: of rubber :p

en ja ik weet dat ze herrie maken... als je is een keer iets mogen uitvinden is het een stille luchtpomp :!
 
Ik heb de eheim 200 en die is redelijk stil. Natuurlijk bromt hij wel wat, maar daar kom je toch niet onderuit. Als ik vissen in quarantaine heb zitten staat hij dag en nacht aan op mijn kamer en slaap ik er ook naast. Dat was prima te doen. Het bubbelen is irritanter dan het gebrom van de pomp is mijn ervaring.
 
ik zou die silencer kunnen proberen, of zelf maken natuurlijk. volgens mij is het gewoon een vierkant piepschuim doosje :juggle: Edlt: of rubber :p

en ja ik weet dat ze herrie maken... als je is een keer iets mogen uitvinden is het een stille luchtpomp :!
Of je stopt een slangetje in je mond en je gaat blazen, kun je zelf bepalen of je stil blaast of met veel geluid:D
 
haha.. mag ik jou inhuren als blazer?

heb zelf zo´n superfish ding maar dat is een bromtor, zal die eheim is een poging geven.
 
De eheim is in mijn ervaring heel stil. (staan op mijn slaapkamer! de 200 en de 400)
Superfish is heel luidruchtig, de allerkleinste gaat nog wel, maar de iets grotere niet meer (die heb ik weggedaan)
Resun is alleen de kleinste versie stil, heel stil, maar de grotere weer niet.

Meer ervaring heb ik niet ;)
 
haha.. mag ik jou inhuren als blazer?

heb zelf zo´n superfish ding maar dat is een bromtor, zal die eheim is een poging geven.
Ik wil het wel doen hoor.:engel:


Loon
€5,00 per kwartier

Voorwaarden:
Elke 5 minuten pauze van 5 minuten, de loon word doorbetaald.
De reiskosten zijn voor jou.
Ik ben minderjarig dus mag ik maar eenbepaald aantal uur werken.
Ik werk alleen op zaterdag.
:D:D:p:p

Ga je akkoord:S:deal:
 
Ehm..... nee :sorry:

Eheim pompje is op termijn toch goeiekoper :!
 
Een echt stille ben ik ook nog niet echt tegengekomen. Vooral na enige tijd ga je ze zeker horen.
 
'JBL PROSILENT a200' ik heb deze en hij was best stil, meestal liet ik hem s'nachts gewoon aan, tot van het weekend het tuutje afbrak omdat het luchtslangetje er helemaal aanvast zat...
 
haha oke dan.. ja bij de luchtpomp die ik ooit is heb gebruikt sneed ik het slangetje er altijd af als die eraf moest. anders was er soms geen beginnen aan.

als het goed is komt er binnenkort de Eheim binnen dus hoop op het beste
 
Heb een Aquaforte V20. Erg stil en krachtig... Top apparaat!
 
die is wel erg overkill voor 2 bakjes :D maar voor een kweek stelling meer dan geschikt denk ik zo.
 
Ken je deze oplossing al?
http://www.aquaplantsonline.nl/filtertechnieken/europet/europet-sponsfilter-bob-met-pomp

Zonder luchtpomp maar ik denk qua stroming net zo licht.

Qua prijs zijn 2 wellicht nog goedkoper dan een luchtpomp plus filters

Deze heb ik ook een tijdje in gebruik gehad maar de opbrengst daarvan liep erg snel terug en de totale hoogte was erg hoog (maar dit was middels een zaagje in te korten).

Inmiddels gebruik ik naar volle tevredenheid dubbele sponsfilters met daarop de kop van de eerder genoemde Pat mini in gebruik. Wat mij betreft de ideale combi! (zie onderstaande link vanaf 1:10min)

 
Ik heb een Eheim luchtpompje en die hoor je nauwelijks onder in je aquarium kast .
 
Een stille luchtpomp moet nog uitgevonden worden helaas. Mocht iemand zich geroepen voelen........

De beste tip die ik je kan geven is; hang hem vrij op. Kleintjes kan je aan het snoertje hangen, grote moet je wat dikke elastieken omheen trekken. Zorg dat hij nergens tegenaan kan rammelen en dat maakt al een wereld van verschil.
 
20161105_173443.jpg
Ik kreeg laatst een tip van iemand en dat schijnt heel goed te helpen..

Een pasticbakje van de Chinees 3cm grind erin. daarop je luchtpompje. En dan het bakje vullen met grind . Tot 2/3 op het pompje. wel belangrijk dat je korrel van je grind groot genoeg is dat hij lucht kan aanzuigen.

Schijnt enorm te schelen.

Ik heb een pomp van Eheim en die is heeeeel stil. als mijn kast dicht is hoor je hem nagenoeg niet. kosten zijn 25 euro voor de Eheim 100. Je hebt ook de 200 en 400 van Eheim maar wat die kosten weet ik niet. ook ziten er een draaischijf op voor regelbaar vermogen. Je hoeft er ook geen slang of luchtsteentje bij te kopen die zitten erbij...ik ben hier zeer tevreden over.
 

Terug
Bovenaan