Stevig stroompje in een meterbakje (van Lars.)


Ik had de camera in m'n handen..

Van de Stiphodons is een van de vermeende mannen helaas gaan hemelen. De drie achterblijvers doen het goed. Ik twijfel een klein beetje of ik ze in deze bak laat. Ik ben bang dat ze wat weg gaan vallen als ik straks Rhinogobiussen toevoeg. Misschien doe ik de neongrondels naar m'n 60cm plantenbakje (met 700 l/u stroming). Voorlopig mogen ze hier hun buikje nog rond eten.

uDTMILF.jpg


De laatste tijd heb ik naast het filter slechts een van de stromingspompen draaien. Deels om de temperatuur en deels om de Stiphodons rustig te laten wennen. Ik moet zeggen dat ik de dwergjaponica's nu meer zie. Ze lijken allemaal iets van kleur te verschillen. Sommige gelig, blauwig of juist geheel transparant. Deze garnaal heeft een iets rood bruinige gloed.

2Y5vqsF.jpg


De grootste garnaal van het zooitje kan twee pompen natuurlijk wel waarderen, maar ook met slechts een pomp vind hij zijn plekje in de stroming wel.

TslPjYr.jpg
 
Een kleine update van de meterbak. Deze staat een klein beetje te verwaarlozen. Omdat ik veel plezier aan mijn plantenbak beleef ben ik wat plannetjes aan het smeden om deze bak om te bouwen. Voorlopig blijft het bij het plannen van een revisie van de techniek. Maar het maakt wel dat ik iets minder moeite in de bak steek. Voeren en verversen blijft natuurlijk vaste prik en gelukkig was de hele opzet bedoeld om niet veel tijd in beslag te nemen.

Een overzicht:

EKnffnN.jpg



De opmerkelijkste ontwikkeling in de bak is dat een van de Stiphodons toch een man blijkt te zijn! Dat is althans mijn sterke vermoeden. Meneer/mevrouw begint opeens flink extra te kleuren. Omdat dit diertje qua groote en misschien ook wel qua tekening verschilt van de andere twee vissen vermoed ik ook nog dat het een ander soortje betreft. De kleuring lijkt vooral op het achterlichaam op te komen.

Oordeel zelf:

IL6dfI8.jpg
 
Dat is een mooie Stiphoden,hoe staat het nou met de bak?
 
Jammer van deze bak, ik vond 'm prachtig!
Succes met de herinrichting, gaat wel ff duren om er een scape van te maken.

Groetjes John.
 

Terug
Bovenaan