Stenen testen


Ad

Well-known member
Lid geworden
3 juli 2019
Berichten
105
Leeftijd
46
Je kan stenen voor in je aquarium testen met een druppel azijn. Klopt het dat je de steen ook kunt testen met een druppel uit flesje 1 van de no3 test kit?
 
Als dat een zuur is kan dat zeker.
Maar ik zou gewoon azijn gebruiken. Ga je sowieso nodig hebben zodra de kalkvlekken op het glas beginnen te verschijnen.
 
Dat van de no3 test is nieuw voor mij maar ja azijn kost geen drol en dan weet je dat je goed zit om te testen.
 
Ik zag het voorbij komen op youtube. En niet alles is waar natuurlijk, dus dacht vraag het hier even.
 
Ja het zou best kunnen hoor maar ik had er nog nooit van gehoord. Als ik alles zou weten dan zou mn hoofd heel groot zijn:LOL:
 


Een linkje van het filmpje
 
Tja we zijn nooit te oud om te leren dan:DD
 
jah er zitten zuren in de reagens van NO3 testen.
 
Maakt dus niet uit welk flesje je daarvoor gebruikt?
Maar goed azijn heb ik altijd in huis en dat is denk ik goedkoper.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ad
Maakt dus niet uit welk flesje je daarvoor gebruikt?
Maar goed azijn heb ik altijd in huis en dat is denk ik goedkoper.

je kunt kalk aantonen met ieder zuur, maar hogere concentraties en sterkere zuren geven heftigere en dus duidelijkere reacties.
beide flesjes bevatten een zuur, in flesje twee vermoed ik dat de concetratie wel eens zodanig laag kan zijn dat je er niet veel van ziet. Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
tenzij je een druppeltest hebt die je niet meer gebruikt, zou ik ook voor een ander huis tuin en keuken zuur gaan idd.
 

Terug
Bovenaan