Stenen malawi bak


MalawiHC

Member
Lid geworden
1 november 2023
Berichten
6
Leeftijd
24
Hallo,

voor het herinrichten van een malawi bak ben ik op zoek naar stenen. ik heb een mooie scape gevonden die ik als voorbeeld zou willen gebruiken (zie foto: het gaat dan vooral om de witte stenen, niet de paarse). Echter zijn stenen die specifiek "walawi scape" of "white moon rock" getiteld zijn vaak erg prijzig. Ik maak een scape voor een bak van 2 mtr. Iemand een idee wat voor steen ik kan gebruiken en welke stenen een beetje betaalbaar zijn?

bij voorbaat dank!
Scherm­afbeelding 2024-02-29 om 00.05.32.png
 
De stenen op de foto lijken mij zeeaquarium stenen, de paarse takken zijn reefbones en de witte is denk ik gewoon dood steen of zoek eens op rifkeramiek.


Als je het goedkoop wil kan je misschien doodsteen voor zeeaquaria kopen? Als je die 2de hands koopt kan je ze in een grote bak schoonmaken tot ze weer wit zijn. Volgens mij doet men dat ook wel eens met zuur waardoor de buitenste laag van het steen oplost en je weer perfect witte stenen terugkrijgt (die dan dus wel iets kleiner zijn want de buitenlaag lost op).

Of misschien bij een aantal tuincentra kijken of daar iets soortgelijks ligt? Ik vind zelf ardennerbreuksteen altijd wel mooi in malawi/tanganyika bakken, maargoed dat is wel anders dan wat jij op de foto hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier nog 17092086424481810085681.jpg 1709208683539988441955.jpg witte breuksteen in 3 tassen dat mag zo weg hoor ik ga er zelf niet meer mee aan de gang.
Voor 2m is dat prakties genoeg met ,,malawi,,.
Wel veel gewicht😀
 
Daar gaat het helemaal niet om voor mij, dan rij ik ze inderdaad mbv een wielkarretje de straat op.
Dus laat het maar hoor ze zijn zo pleite.
Eigenlijk is ze bak nog te klein voor zoveel mooie stenen van me.
 
Daar gaat het helemaal niet om voor mij, dan rij ik ze inderdaad mbv een wielkarretje de straat op.
Dus laat het maar hoor ze zijn zo pleite.
Eigenlijk is ze bak nog te klein voor zoveel mooie stenen van me.
Nou ja dat is toch wel zonde en een deel dan weggeven kan ook toch Edwin;)
Wij vragen altijd om zoiets via de pb te regelen omdat we voor aangeboden een aparte sectie hebben en wellicht kun je ze daar aanbieden voor liefhebbers:!
 
Nou ze gaan hier gewoon weg de straat op hoor, wel had ik ze in witte breuk steen gekocht om er meer algen op te laten groeien voor me destijdse mbunas.
Het stond hier lang genoeg, wat moet ik er voor vragen dan? € s
 
Ik zei toch niet wat moet ik ervoor vragen dan alleen maar nou rukt het uit de context op deze manier vj.
 

Terug
Bovenaan