Stekker van de heater eruit bij deze hitte?


Bij inslag zorgt je aardlek schakelaar toch dat de boel niet doorbrandt?

zover mijn kennis der elektra :))
 
Laatst bewerkt:
Bij inslag zorgt je aardlek schakelaar toch dat de boel niet doorbrengt?

zover mijn kennis der elektra :))
Dat redden die stoppen niet hoor.
Ik weet niet precies hoe het zit, schijnt ook via aardpennen binnen te kunnen komen of zo?
Mij is verteld dat je idealiter de kabels uit de achterkant van de apparaten moet trekken, kwam die elektricien mee. De reden ben ik vergeten.
Het is wel heel ver OT maar ben wel benieuwd hoe het precies zit.
 
De stroom en het voltage is gewoon zó hoog (miljoenen volts) daar helpt geen zekering meer tegen.
Aardlekschakelaar klapt alleen om als een draad waar spanning op staat contact maakt met de aarde ( "naar de aarde lekken").
Dat gebeurt doorgaans pas ná de stoppenkast.

Voor een eurootje of 8 per stopcontact zit je goed met een overspanningsbeveiliging

Zo'n ding klapt wél door bij teveel spanning.
Bestaan ook als stekkerdoos (eurootje of 20)

Ik heb ze in elk stopcontact waar gevoelige apparatuur op zit. (en dat is zowat alles tegenwoordig, want overal zit een computertje in)
 
Laatst bewerkt:
De stroom en het voltage is gewoon zó hoog (miljoenen volts) daar helpt geen zekering meer tegen.
Aardlekschakelaar klapt alleen om als een draad waar spanning op staat contact maakt met de aarde ( "naar de aarde lekken").
Dat gebeurt doorgaans pas ná de stoppenkast.

Voor een eurootje of 8 per stopcontact zit je goed met een overspanningsbeveiliging

Zo'n ding klapt wél door bij teveel spanning.
Bestaan ook als stekkerdoos (eurootje of 20)

Ik heb ze in elk stopcontact waar gevoelige apparatuur op zit. (en dat is zowat alles tegenwoordig, want overal zit een computertje in)
Ik breng het naar het OT topic, ok?
 
OT... Zit ik me daar te peinzen... OT: Over Techniek... Nee, sloeg nergens op.
KLIK! Muntje valt. Off Topic!:D

Maar eh, ja. Prima.
 

Terug
Bovenaan