Steigerhout Aquarium 2m


K

Karperrazzi

Guest
Vandaag maar eens een slinger aan mijn project gegeven. Wellicht aardig om wat foto's te delen:

Het begin; Tweedehands bak met bestand gekocht. Eerst maar eens laten aklimatiseren



Bak staat in een kantoor en wil hem afwerken met steigerhout


De volgende stap:



Het pomphuis met twee pompen die de bak tot nu toe mooi schoonhouden. Ik kan er altijd makkelijk bij. Kabels moeten nog mooi weggewerkt worden.



Aquarium staat op de plaats waar eerst een keuken stond. Heel handig zo'n afvoer. Om de bodem leeg te zuigen hoef ik alleen maar even de slang aan te zuigen en vervolgens dop op de buis te doen. Op de uitlaat vanm ��n van de pompen heb ik een T stuk gemaakt en ook in de afvoer gehangen. Ideaal voor waterverversing. Aan de andere kant zit cv ketel met warm water. Dus heb een tuinslang in de bak hangen om bij te vullen.


Ben bezig om genoeg holletjes te creeeren voor het bestand.



Deze rakker is te koop: (officiele benaming weet ik niet)



Hieronder een deel van het bestand. Voel u vrij om bewoners te identificeren :)



De aankomende tijd wordt benut om het aquarium verder af te werken. (bovenkant en pasplanken). Verder wil ik er nog kienhout / wortelhout in hebben. Dit komt in het grote deel wat nu nog leeg is. Dit wordt aan de bovenkant bevestigd om een 'mangrove achtige' uitstraling te krijgen. Verder worden alle kabels nog netjes weggewerkt.
 
Jammer,met zoveel ruimte,dat de bak zo laag is.
Schat hem 45-50 cm?
60 cm ,zou toch al schelen.

Enne, is een plectostomus.
 
Mooi bedankt, voor de identificatie...Op foto lijkt het inderdaad laag..zal het morgen eens opmeten voor je.
 
Tja het is je al eerder gezegd... je bestand is een rommeltje. Tanganyika, Malawi, MA en ZA. De waterwaarden matchen niet, de karakters niet en de voedingspatronen bij enkele ook niet.

Verbaasd mij, maar ben wel blij dat het je nog geen vissen heeft gekost.

Bak en de inrichting zien er wel super uit! Knap :)
 
Hey meksjoef..Dat is een nadeel als je een 2e handsbak koopt met vis erin. Ik heb inmiddels de kogelvis verkocht en een grote (30 cm) blauw zwart gestreepte (officiele benaming effe niet paraat) Binnenkort gaan we verder door selecteren..Wat bedoel je met waterwaarden matchen niet?
 
Ten opzichte van de vissen.de waterwaarden.
Tanga en Malawi Ph 8. hard water
Ma en Za vragen zachter water.
 
ZA vraagt zachter water, MA niet.

De verschillende karakters is een groter probleem denk ik zo.
 
maar die was toch al te koop?
Misschien een idee om de ts te helpen een goed bestand te maken van deze tweedehands vissen, ipv mopperen?
 
Inuz zei:
maar die was toch al te koop?
Misschien een idee om de ts te helpen een goed bestand te maken van deze tweedehands vissen, ipv mopperen?

Beter lezen Inuz, er word namelijk nergens gemopperd :)

Een goed bestand kan je pas opbouwen als je tenminste ��n biotoop hebt (althans in mijn aquarium ogen wel). Tot die tijd moet hij/zij zelf knopen doorhakken.
 
Ja daar heb je ook gelijk in. Ik weet ook niet of meneer ts al een topic heeft lopen over het visbestand? en eventuele identificatie..
Misschien een ideetje voor de ts :)

Wel een mooie bak trouwens. Leuk gedaan met de ombouw, is echt mooi geworden :thumbs:
 
Hallo,

Bedankt voor de reactie's. Ik ben druk bezig met identificatie van de vissen..lezen van eigenschappen e.d. Dan ga ik keuzes maken..Er gaat in ieder geval 1 grote pleco (bedankt voor identificatie) uit..De grap is dat ik vanmiddag erachter kwam dat ik twee kleintjes zag zwemmen. Weet nog niet van welk soort.. Ze verdragen elkaar dus nog..Ik zal eens kijken of ik ze op de foto kan krijgen..
 

Terug
Bovenaan