Start nieuwe plantenvoorraad


Imperium

Active member
Lid geworden
11 mei 2022
Berichten
41
Leeftijd
42
Wij hebben zeer recent een verkoopstelling voor planten in gebruik genomen. Deze bied plaats voor 8x 64 plantjes in pot. Nu wil ik er sowieso de standaard plantjes in zetten zoals valisneria, anubia, echinodorus etc. maar ik vroeg me af of er nog suggesties zijn voor planten die je niet direct in iedere dierenwinkel aantreft. Uiteraard zijn er wel een aantal voorwaarden aan verbonden....
  • Watertemperatuur 21-25˚C
  • PH-waarde 6.0-8.0
  • Licht matig tot veel
  • Leverancier is Aquaflora... indien deze de plantjes niet in het assortiment heeft zullen we deze dus elders moeten betrekken... ideeën zijn welkom.
De gestuurde waarden op de bak zijn voor de linker zijde temp. 21˚C, PH 6.0 en CO2 circa 30 mg/L en voor de rechterzijde 22˚C, PH 7.0 en CO2 circa 20mg/L. Qua verlichting ontvangen ze 600 PPFD gedurende 8 uur per dag (DLI 23.04)
Nu zullen er ongetwijfeld reacties volgen als.... kun je dit niet aan de leverancier vragen.... heb je zelf geen ideeën etc. Nou ja dat kan ik en ja ik heb zelf ook al wat in gedachten. Maar wat ik wil bereiken is dat men ook voor de niet standaard plantjes bij ons terecht kan. Buiten de plantenstelling komt er ook nog een metertje in-vitro plantjes van Aquaflora maar daar valt helaas aan het assortiment niet veel te veranderen.
tempImageMDlRVm.jpg
 
De meest aparte planten zijn natuurlijk vaak ook de moeilijkste en niet voor iedereen weg gelegd.

Daarentegen bijzondere epifyten die niet overal te krijgen zijn kan iedereen wel waarderen ;)
 
Nou ik zou het wel leuk vinden als er meer lotussen tijger en rode werden aangeboden en meer aponogeton, ik heb bv nog nooit de madagascar gaasplant in het echt mogen bewonderen.
Riccia fluitans ook lang niet meer gezien, zo zijn er vast nog meer, succes gewenst.
 
Nou ik zou het wel leuk vinden als er meer lotussen tijger en rode werden aangeboden en meer aponogeton, ik heb bv nog nooit de madagascar gaasplant in het echt mogen bewonderen.
Riccia fluitans ook lang niet meer gezien, zo zijn er vast nog meer, succes gewenst.
dank je... staat genoteerd
 
Ik zou wat meer drijfplanten wel waarderen. Maar weet niet zo goed welke soorten überhaupt geschikt zijn voor een aquarium. Ik zag laatst op een YouTube kanaal hele mooie met rode wortels. Maar die heb ik nog nooit bij de LFS gezien. Hier in de buurt hebben ze altijd maar 2 soorten en soms ook kroos (ook al kan dat ook ongewenst zijn :) ).
 
Zojuist toegevoegd en dus vanaf donderdag uit voorraad leverbaar:
  • Nymphea Lotus Rood In Pot
  • Riccia Fluitans - In Vitro Cup
  • Aponogeton Madagascariensis In Pot
  • Aponogeton Boivinianus In Pot
  • Aponogeton Capuroni In Pot
  • Aponogeton Ulvaceus In Pot
 
De Helanthium bolivanum 'Angustifolia' of ook wel 'Angustifolius' is zelden te vinden bij je LFS in Nederland. Dat komt omdat de plant moeilijk emers te kweken is. Eenmaal submers aangebracht is het echter een plant dient snel vermeerderd. Hij lijkt op de Vallisneria nana met smalle lange bladeren maar kent voordelen boven Vallisneria omdat deze eigen liever wat harder meer alkalisch water heeft. De 'Vesuvius' met ronddraaiende bladeren zie je wat meer hier. Er bestaan trouwens nog meer varianten die je maar eens moet opzoeken.
 
Zojuist toegevoegd en dus vanaf donderdag uit voorraad leverbaar:
  • Nymphea Lotus Rood In Pot
  • Riccia Fluitans - In Vitro Cup
  • Aponogeton Madagascariensis In Pot
  • Aponogeton Boivinianus In Pot
  • Aponogeton Capuroni In Pot
  • Aponogeton Ulvaceus In Pot
Dit is dus gewoon een ordinair commercieel verkooptopic
 

Terug
Bovenaan