stank, witte waas en smotsige planten.


Daar ga ik ook vanuit John. Ik zie dat siporax best duur is, dus als ik er zonder kan doe ik dat toch liever.
Zo'n SF 100 filtertje kost rond de 15 euro meende ik, dus dat is best te doen.
 
oh dat valt heel erg mee! ik zal zo uit bed en dan maar even bij de lfs kijken :)
 
Succes met de warmte, maar ja je zal wel moeten natuurlijk ;)
 
Op een of andere manier valt het weer hier nog reuze mee. Het waait, is bewolkt en niet super warm. Erg fijn dus :)
en nog even een snel vraagje: is t 100 filter een beetje stil? De boel staat namelijk op mijn slaapkamer..
 
Ja hoor, op onze slaapkamer staan 4 bakken met zon filter en dat hoor je zo goed als niet.
Laatst had ik in ��n een wat grotere van een ander merk en die gaf wel trillingen waardoor we het hoorden dus.
Maar bij die SF 100 hebben we er geen last van en dan zijn dat er 4 ipv 1.
 
Nou dat is al helemaal fijn! Dankjewel John
 
blupjes zei:
Daar ga ik ook vanuit John. Ik zie dat siporax best duur is, dus als ik er zonder kan doe ik dat toch liever.
Zo'n SF 100 filtertje kost rond de 15 euro meende ik, dus dat is best te doen.

Er kan ook lavabrokjes in he. is goedkoper.
 
In het midden van de spons kun je de kool eruit doen en daar wat ander substraat in dus.
 
Net bij de lfs geweest, testen ze het oude filter daar blijkt hij het gewoon nog te doen.
Stop ik hem thuis weer in het aquarium, begint ie weer te kraken en te piepen etc. Ik haal zo wel een nieuwe
 
Zou denken dat er ergens een breuk in de bedrading zit.
 
Daar lijkt het wel op ja. Maar hij ligt nu in de vuilnisbak.
Ik heb de aquaflow 100 gehaald. Moet dat slurfje boven water?
 
Nou, het filter is geinstalleerd en doet het goed. Is een stuk stiller dan de oude, deze hoor ik tenminste niet als ik beneden zit :p
De witte waas is al verdwenen. Het water stinkt nog wel en is nog behoorlijk troebel, maar dat zal wel wegtrekken.
Is het ook verstandig om de verslijmde plantjes en zwevende restjes uit het aquarium te halen? En dan meteen een waterwissel?
 
Zou ik wel doen ja. waterwissel.

De plantjes kunnen nog schoon gegeten worden.
 
Oke, dan zal ik dat zo maar even doen. Het water is al een stuk helderder geworden sinds het nieuwe filter er in zit.
 
Mooi dat het nu beter gaat dus.
 
Het water is nu prachtig helder en het stuk hout is bijna gezonken.
Er zit nog wel een soort wit slijm op het hout en tussen de cabomba. Het is wel makkelijk van het hout af te vegen maar het wil niet goed tussen de plantjes vandaan. Ook liggen overal op de bodem restjes van de hemianthus callitrichoides die helemaal uit elkaar zijn gevallen. Ik heb nu 2 dagen achter elkaar een c.a. 40% waterwissel gedaan en rommeltjes van de bodem opgezogen, en nu ligt het dus nog steeds vol met dode plantenresten.
 
Laat nu de bacterie de rest opruimen, he.
 
Het gaat vanzelf weg dus?
 
Ja, kijk het een week aan.
 
Oke, doe ik dat!
 

Terug
Bovenaan