Stabilisatie strip laat los. (Trofis colisa 1200)


jaronvdh

Member
Lid geworden
5 september 2023
Berichten
6
Leeftijd
26
Beste iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum.
Dus neem me niet kwalijk als er fouten zijn.

Ik heb 2 weken geleden een 2dehands bak gekocht. De Trofis colisa 1200

Dit was uit de nood omdat mijn vorige 80cm juwel gebarsten was. 4 weken naar dat ik hem had opgestart.😪

Maar goed. Ik zag bij aankoop dat de stabilisatie strip een beetje los zat. Maar dacht van uit onwetendheid dat dat nog wel zou houden of dat ik het zelf zou kunnen repareren.

Ik heb de strip verwijderd en aan 2 kanten met bizon polimax hightech Kit af gekit. ( omdat hij boven het water niveau zit)
P.s. deze strip is van glas

Dit heb ik een goede 24 uur laten drogen.
En vervolgens helemaal gevuld.
Dit ging een week goed tot dat ik vandaag thuis kwam en zag dat hij weer was los gekomen.

Als ik mijn aquarium winkel bel zeggen ze dat eentje strip niet genoeg is om hem te houden.
Terwijl ik op internet zie dat dit de originele strip is.

hebben julie tips of ideeën?

Alvast bedankt.
 
Die ene strip is meer dan voldoende bij die Trofis bakken.(12mm glas) Als het goed lopen er ook nog 2 strips in de lengte richting van de bak?


Ik ben bang dat je niet de juiste kit hebt om glas te verlijmen. Zelf gebruik ik altijd Zwaluw aqua silicone.
 
Laatst bewerkt:
Poly Max High Tack is geschikt voor glas, maar nog niet volledig uitgehard na 24u.

Belangrijk:
- Ondergrond schoon en droog (licht vochtig is ok, maar kurkdroog is beter).
- 4u aanduwen/klemmen na verlijming.
- Minstens 48u laten uitharden. Als het kan doe ik altijd een week.

Wij gebruiken deze kit voor het verlijmen van glas in patrijspoorten, zowel onder als bovenwater. Is na uitharden bestand tegen golfslag, dus een aquarium zou makkelijk moeten kunnen.
 
Die ene strip is meer dan voldoende bij die Trofis bakken.(12mm glas) Als het goed lopen er ook nog 2 strips in de lengte richting van de bak?


Ik ben bang dat je niet de juiste kit hebt om glas te verlijmen. Zelf gebruik ik altijd Zwaluw aqua silicone.
Er zitten inderdaad zoals het origineel 2 strips in de lengte deze zijn 15 lang.

Dus je hebt stabilisatie strips vaker vast gezet met deze silicone Kit?
 
Poly Max High Tack is geschikt voor glas, maar nog niet volledig uitgehard na 24u.

Belangrijk:
- Ondergrond schoon en droog (licht vochtig is ok, maar kurkdroog is beter).
- 4u aanduwen/klemmen na verlijming.
- Minstens 48u laten uitharden. Als het kan doe ik altijd een week.

Wij gebruiken deze kit voor het verlijmen van glas in patrijspoorten, zowel onder als bovenwater. Is na uitharden bestand tegen golfslag, dus een aquarium zou makkelijk moeten kunnen.
Kan ik dit dan ook doen als mijn bak nog water er in heeft? En dan 48 uur of een week met de lijmtang er op?

Ik had ook een beetje het gevoel omdat ik hem op elkaar geklemd had er bijna geen lijm meet tussen het glas zat omdat dat er natuurlijk uit gedrukt word. Maakt dit nog iets uit ?
 
even goed kijken naar de foto
1694069148831.png

welke is er los gegaan de dwars strook of die op het op het lange glas.
 
Kan ik dit dan ook doen als mijn bak nog water er in heeft? En dan 48 uur of een week met de lijmtang er op?

Ik had ook een beetje het gevoel omdat ik hem op elkaar geklemd had er bijna geen lijm meet tussen het glas zat omdat dat er natuurlijk uit gedrukt word. Maakt dit nog iets uit ?
Altijd een halve milimeter tussen de contactpunten houden. Dit kan je doen door constructiepapier oid op een paar plaatsen tussen het glas te steken.
 
Zou toch goed te doen moeten zijn om die opnieuw te verlijmen.
Zou dit alleen wel met een (nagenoeg) lege bak doen.
Zorgen dat alles goed schoen en ontvet is, en lijmen maar.
Uithardingstijd zou ik wel wat langer aanhouden dan 24h
 

Terug
Bovenaan