Staart is eraf gebeten.


MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Berichten
4,118
Leeftijd
22
Locatie
Appingedam, (Groningen)
Ik keek net in mijn bak en ik zag dat één van de amandaes de staart mist. Het is vrij duidelijk wie dit heeft gedaan.
De vis zwemt normaal dus ik ga hem niet euthanaseren.
Ik weet niet of het alleen de vin mist, of ook een stuk bot ofzo, dus ik weet niet of het terug gaat groeien. Wat kan ik het beste doen om een infectie te voorkomen?
IMG_20171121_183942.jpg
 
Ik heb net gevoerd, en gelukkig is hij net zo snel als zijn soortgenoot en de rasbora's, dus voedsel krijgen is geen probleem. Dan is het enige risico nog een ontsteking. Zou een zoutbad helpen?
 
Cattapa helpt sws al.

een zoutbad... ja als je hem makkelijk uit kan vangen kan je dat preventief doen.

wie is de dader eigenlijk?
 
Cattapa helpt sws al.

een zoutbad... ja als je hem makkelijk uit kan vangen kan je dat preventief doen.

wie is de dader eigenlijk?
Waarschijnlijk de Apisto's, al zouden ze totaal niet agressief moeten zijn. Mijn Rasboras kennend zouden ook zij het kunnen zijn als er iets aan zijn staart bleef hangen.
 
Weet je zeker dat het gebeten is? Ik vind de rafeling zo raar... ziet er niet uit als een beet.
 
Lijkt meer of hij met z'n staart in de pomp heeft gezeten
 
dat die kleurloos blijft is inderdaad bijzaak, dat zal die vis ook worst wezen :D als die z´n staartvin maar terugkrijgt :juggle:
 
Inderdaad!


Het is echt gaaf om te zien dat ze zo snel een nieuwe vin kunnen maken, vind ik zelf dan :p
 
Ik had dit draadje helemaal gemist, wonderbaarlijk hoe het weer terug gegroeid is!
 
Wauw!!! Zo'n goede afloop zie je niet heel vaak hier voorbij komen.
Super gaaf!
 
Zie het hier met een toegetakeld Corydoras vrouw (door een Ancistrus nog wel!!), rugvind was bijna helemaal weg, maar inmiddels begint dat ook alweer terug te groeien.
 

Terug
Bovenaan