spotted gar


J

jeroen1179ee

Guest
heeft iemand ervaring met een spotted gar want ik wil in een 500 liter bak een spotted gar houden maar hoeveel moet ik er dan nemen en kunnen daar ook andere vissen bij en kunnen er ook veel planten bij alvast bedankt gr jeroen
 
Ik hoop dat het een grap is..Want je weet dat dit een 100 cm + vis is die alles eet wat in zijn mond past? En niet alleen dat maar je hebt een aquarium nodig uit eindelijk waar je u tegen zegt denk aan 5 meter plus en is niet een vis die je in mijn ogen thuis moet houden.

Tevens vraag ik me af of je uberhaupt iets weet over deze vis of hem toevallig op een foto tegen bent gekomen.

Lepisosteus oculatus is de latijne naam en hopelijk wist je dit. Maar om het kort te houden is totaal ongeschikt en ben er van overtuigt dat veel het met mij eens zijn.

Ze worden zo n 125 cm en verschikkelijk oud en eten alles wat in hun mond past en je hebt een aquarium nodig van wel 10 zo niet meer het door jou aangegeven aantal liters.
 
hallo mss ik wou met een gup beginnen en als die 30 ,35 cm verkopen zou het dan wel kunnen of denkt u dat er niet aan moet beginnen

gr jeroen
 
Wat is er dan leuk aan?
Eerst een vis halen en deze daarna weer verkopen.

Voor zover ik weet zullen ze naar de ruimte die ze hebben toe groeien.
Erg gezond kan het dus niet zijn.
 
oke bedankt voor de info
ik ga even veder zoeken naar andere cichliden
 
Niet aan beginnen..je moeder dacht ook niet ow baby ahh als hij 14 is zetten we hem het huis uit ;)

Jij wilt het beste voor jezelf moet je een dier ook het beste geven en dat kun je niet. Er zijn zoveel mooie en makkelijkere en vooral kleinere en meer geschikte vissen.
 
Niet doen idd. Is geen aquariumvis. Het is een prachtbeest dat maar op 1 plek thuishoort. Gewoon in de natuur
 
Als ik DIT lees en er maar de helft van waar is, dan is het reden genoeg om nooit aan deze soort te beginnen, tenzij je een bak van een meter of 10 hebt en letterlijk zwemt in the money.. :regen:
 
Jeroen, wat is precies je bedoeling?
'Gars' zijn geen cichliden (Cichlidae), maar vallen binnen de familie van de kaaimansnoeken (Lepisosteidae).
Later heb je het over andere cichliden, dus wilt je naar cichliden toe?

Snoek en cichlide is gecombineerd in de snoekcichliden, het genus Crenicichla.
Dat is alvast eens wat beter te doen in een aquarium ;)

En anders moet je echt maar even aangeven wat je dan wel wilt. Ik vind het lastig daar hoogte van de krijgen.

~ Ivo
 
ivo
ik heb een 500 liter bak gekocht en wil daar een wat grotere vis in houden houden maar ik heb nog geen evaring met cichlide als u tips hebt hoor ik het graag
jeroen
 
Jeroen, ik denk dat het handig eens te kijken wat je aanspreekt want grotere cichliden kan van alles zijn ik vind 15 cm al groot. Toen ik jou leeftijd had dacht ik ook ga voor de wat grotere ben daar snel vanaf gestapt en over gegaan na dwerg cichliden simpel weg omdat ook het leuker vind om eens af en toe te zoeken en ze dus niet constant in beeld tr hebben.

Bekijk je water waarden eens en pas daar je bestand op aan. En vooral veel informatie zoeken over wat je aanspreekt en welk deel van de wereld en dan kunnen we je ook makkelijker helpen want kan nu in wilde weg wat namen noemen.
 
Mischien even de maten van de bak aangeven :thumbs:
 
de maten zijn lang 150cm diep 50 cm hoog 65 cm
 
Oke. Daar zijn genoeg mooie vissen voor te vinden hoor. Wil je echt alleen roofvissen of gewoon een mooi aquarium met cichliden maar ook een school kleinere visjes en zo?
 
ik vind roof vissen wel gaaf maar kunnen die ook met planten of maken ze er een zooitje van
 
Denk persoonlijk dat je aan een mooie bak met verschillende vissen veel meer plezier van de hobby hebt dan met een paar Killers in de bak. Veel meer te zien en gedrag te ontdekken zeg maar
 
ja ik denk dat ik dat toch maar ga doen met een paar dwergcichliden erbij
 
Weet je de waterwaardes die bij je uit de kraan komen? Als je niet met turf of andere voorbereiden e.d wil werken zou je daar de vissen op kunnen zoeken. Anders kun je natuurlijk je water aanpassen
 
jeroen1179ee zei:
ik vind roof vissen wel gaaf maar kunnen die ook met planten of maken ze er een zooitje van

Dat ligt er heel erg aan welke roofvissen je neemt (en wat je roofvissen noemt). De meeste grote cichliden en grote meervallen slopen planten, al dan niet expres. De kleinere en wat minder 'lompe' rovers zoals de kleine channa's, Xenomystus nigri, vlindervissen, tapijtvissen, Altolamprologus, de kleine crenicichla's, braadpanmeerval, Platydoras armatulus etc zullen je planten gewoon met rust laten.
 
ik ga morgen even testen
 
heel erg bedankt allemaal ik even nadenken wat ik wil
 
Eeeeh ff een vraagje hoe kan je bak 500l zijn als je een bak hebt van 150 /50 65
Mijn bak is 120 / 50 / 60 en dat is 250l ??
 
Volg jij wel onderwijs nekoneko? want daar begin ik toch wel aan te twijfelen ;)
De bak van de ts die trouwens al bijna een jaar niet meer heeft gereageerd is bruto net geen 500 liter en jouw bak zou 360 liter zijn.
Als de maten tenminste kloppen maar weet het niet allemaal met je hoor.
 
Volgens mij is die bak ook 360 liter bruto als ik het zo bereken. Maar goed, de TS zal waarschijnlijk niet meer reageren.
Dus de bak van Nekoneko is groter dan ie dacht.
 
Zo goed kan ik niet hoofdrekenen John :D

Ik doelde op de bak van 1.20x50x60 hoor. Dat is 360 liter.
 
Maar wel correct berekend door Seajohn en naar beneden afgerond.
 
Ja hij is beter in hoofdrekenen dan ik hoor (en hij gebruikt vast geen rekenmachine) :D
 
Ooh mij is verteld door de vorige eigenaar van de bak dat mijn bak 250l is en heb het zelf niet nagekeken.
 

Terug
Bovenaan