sponsfilter tetra brillantfilter


J

jjpverbaarschot

Guest
Hallo
Ik heb vandaag een filter op lucht gekocht voor in mijn aquarium. nou is mijn vraag heel simpel bij normale filters als die langer dan een uur uit staan dan sterft de bacterie cultuur, is dat bij deze filters ook het geval? aangezien de bacteriecultuur niet egt in het filter zit maar in de spons die aan het begin van de buis zit.

eigenlijk heb ik dezelfde vraag bij matten filters.. van filters met een pot en een behuizing lijkt mij het veel logischer dat er een bacterie cultuur in de binnenkant zit maar hoe zit het dan met dit soort filters waarbij de spons/ filtermaterialen gewoon direct in het water liggen?
 
Het principe is natuurlijk gewoon hetzelfde wat betreft zo'n kolonie bacteri�n,die zitten in het materiaal dus in dit geval de spons en bij het ene filter zit de spons in een behuizing en bij een op lucht aangedreven sponsfilter niet.
Kan heel goed dat de bacteri�n in zo'n type filter het iets langer volhouden vergeleken met een ander filter maar zou daar verder geen waarde aan hechten,is ook geen feit dat het afsterven bij normale filters na een uur in werking zal treden.
 

Terug
Bovenaan