Sphaerichthys vaillanti


Stijn S

Well-known member
Lid geworden
31 juli 2022
Berichten
259
Leeftijd
47
In mijn ogen een van de mooiste chocolade gourami’s. Zwemmen in mijn Borneo-bak. De tweede foto is genomen vlak nadat ik ze gekocht had. Toen waren ze nog niet op kleur maar vond ze zo ook al mooi.
 

Bijlagen

  • IMG_1493.MOV
    19.1 MB
  • 38ACE495-CE90-4774-9206-5A5196AB10ED.jpeg
    38ACE495-CE90-4774-9206-5A5196AB10ED.jpeg
    821.4 KB · Weergaven: 26
In mijn ogen een van de mooiste chocolade gourami’s. Zwemmen in mijn Borneo-bak. De tweede foto is genomen vlak nadat ik ze gekocht had. Toen waren ze nog niet op kleur maar vond ze zo ook al mooi.
Zijn inderdaad heel mooie, maar kwetsbare visjes. Op welke pH hou je ze? Ik heb er ooit eens eentje gehad, maar die is dan na 1 dag gestorven. Er zat namelijk een ziekte in mijn aquarium die verschillende dieren heeft gedood in korte tijd. Ik heb nooit iets van symptomen gezien, als gevolg weet ik dan ook niet wat het was. De laatste tijd heb ik altijd al chocoladegoerami's gehouden. Echter ben ik nu ook aan het twijfelen om ze opnieuw te gaan houden.
 
Ik ben geen expert, de pH ligt rond 6,5 bij mij.
Ik heb ook dode vissen gehad (niet deze gelukkig) zonder dat ik een oorzaak kon achterhalen, ook de aquariumspeciaalzaak snapte het niet. Waterwaardes waren goed. Ikzelf zit te denken aan stress, maar wat daar dan de oorzaak van is?
 

Terug
Bovenaan