speciaalbak borelli


W

willem123

Guest
Ik ga een 60 cm bak kopen via mp.
Hievan ga ik een borelli speciaalbak maken, met misschien nog 1 vissoort die in hun biotoop voorkomt.

Ik wil de gele variant gaan houden.

Welke planten komen er in hun biotoop voor?
Ik heb al wel gelezen dat Heteranthera zosterifolia - Sterrenkruid in hun biotoop voorkomt.

Welke Vissen komen er voor in hun biotoop?
en wat voor soort hout?

Als bodem ga ik zand gebruiken.
 
Wat voor bladeren moet ik dan aan denken? Grote bladeren kleine, stukjes blad?
En welke soort bladeren?
 
gedroogde amandel, eiken en beuken bladeren ;)
 
nilo1804 zei:
gedroogde amandel, eiken en beuken bladeren ;)
Dat zijn inderdaad de veelgebruikte bladeren.

Maar ik vraag me af of Willem niet wilt weten welke bladeren dat in de habitats van de A. borellii zijn. Daarvoor zou ik even in mijn mooie boeken moeten kijken.

~ Ivo
 
Dat zou helemaal geweldig zijn Ivo.
 
Mascha&Ivo zei:
Kijk hier even: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1153991

A. borellii komt in ieder geval ook voor in zones met weinig beplanting en vooral heel veel - zei ik al heel veel? - bladeren op de bodem.

~ Ivo
ben ik er niet helemaal mee eens, ze zullen vast en zeker ook in gebieden voorkomen zonder planten met veel bladeren, maar kijk hier eens

Apistogramma borelli habitat

KLIK

KLIk

KLIK

Ik zie toch behoorlijk wat planten groeien daar.

Ik heb zelf ook wat gekeken voor een biotoop, maar uiteindelijk voor een west Afrika biotoop gegaan, maar ik weet wel wat over de planten, je zou moeten denken aan:

Heteranthera zostrofolio
Eichornia crassipes (wel moeilijk in een aquarium, ze worden namelijk aardig groot)
Echinodorus longiscapus
Hydrocleis nymphoidys
 
Hier kan ik al wat mee.
De Eichornia crassipes heb ik in mijn vijver zitten geloof ik.
Al wel aardig groot maar de zijscheuten kan ik mooi in m'n aquarium gaan doen.
 
Kijk wel uit dat je dan geen beestjes meeneemt! Goed spoelen en misschien eerst een paar dagen in een emmer laten staan.
 
Goed dat je het zegt, had ik totaal niet aan gedacht
 
Markvk zei:
ben ik er niet helemaal mee eens, ze zullen vast en zeker ook in gebieden voorkomen zonder planten met veel bladeren, maar kijk hier eens
Ik schreef toch "ook" ?
 
Wat voor hout heb jij in je takkenbak zitten Ivo?
 
Mascha&Ivo zei:
Markvk zei:
ben ik er niet helemaal mee eens, ze zullen vast en zeker ook in gebieden voorkomen zonder planten met veel bladeren, maar kijk hier eens
Ik schreef toch "ook" ?
oh foutje, daar heb ik dan overheen gelezen. Maar alsnog, waar haal je dat dan vandaan? aangezien ik dat eigenlijk nooit heb gelezen. (Gokje, uit je 'grote boek'? :D )
 
Die kans is zeer groot denk ik
 
Uit mijn dikke boek ja :)

Overigens heb ik gekeken Willem en ben niet veel verder gekomen dan dat het voornamelijk in stukken gescheurde bladeren zijn, van schijnbaar willekeurige vorm en afmeting.

Over de vraag wel hout: daar had je toch een mooi topicje over waar ik al had geantwoord?

~ Ivo
 

Terug
Bovenaan