Specefiek plantje gezocht


J

jeroentjuh

Guest
beste aquarianen,


Ik ben op zoek naar een plantje die kan voldoen aan de volgende eisen:

- voor/midden beplanting
- hoogte tussen de 10-20 cm
- normale tot veel belichting
- in een bak met CO2
- met mooie rode kleuren

Iemand enig idee waarmee ik dan het beste uit kom.

Alvast bedankt voor eventuele suggesties!
 
Zou ik zo direct niet weten maar op de site van Aquariumplanten.com en Aquaplantsonline vind je daar goeie beschrijvingen van alle soorten planten met hun behoeften.
 
Althernanthera reineckii mini? Zeker niet de makkelijkste plant, maar wel een kleinblijvend rood plantje. Of een compact gehouden rode lotus? Lijkt me ook mooi voor de middengrond.
 
Een mooie rode Lotus? (Nympaea lotus). Verder kan je nog een Ludwigia soort nemen zoals de Super red mini of de Ludwigia repens 'Robijn'. Er is nog een wat moeilijker plant; Lagenandra meeboldii 'rood'. Er is een Cryptocoryne spec. 'Flamingo' die meer naar Oranje/geel neigt, dacht ik. Echinodorus soorten zijn er ook nog wel in roodtinten. Denk je er wel aan dat de genoemde planten, inclusief de al genoemde Alternanthera, behoorlijk intensieve belichting nodig hebben om op kleur te komen en te behouden? Zeker bij kleinere planten moet het licht ook in staat zijn om goed te bodem te bereiken.
 
Ik zou ook aan de Rode Lotus denken zoals Ben al aangeeft.
 
Bedankt voor alle suggesties!
Gaan is even goed nadenken en kijken waar zulke planten het beste te halen zijn.
Nog advies m.b.t welke winkel of website goed is?
 
Ik heb zelf de Althernanthera reineckii mini, en hij wordt echt super mooi, een aanrader.
Ik gebruik zelf ook Co2 plantenvoeding en heb ook redelijke verlichting.
 

Terug
Bovenaan