Soort van koffie vlekjes op ruit


E

Edwin 1973

Guest
Hallo mede aquarium houders.

Ik heb sinds kort wat vreemde vlekken aan de binnen kant van de ruit zitten.
Ik dacht eerst dat het aan de buitenkant zat het lijken wel soort van opgedroogde koffie vlekken (de kleur dan) het zit ook nog een soort van vast ook.
Krijg het met mijn algen magneetje er niet af heb een ruiten schrapertje daar krijg ik het er mee af.
Maar wat is dit en wat is de oorzaak er van Mijn aquarium draait al vanaf vorig jaar april.
 
Volgens mij is dit niet iets raars en vaak voorkomend hoor... Heb ik ook weleens, klein algenplekje is dat volgens mij. Met mesje is idd lastig maar gebruik tegenwoordig alleen nog filterwatten om iets weg te krijgen, werkt uitstekend!
 
Heb je een foto?

~ Ivo
 
Is het kiezelag?

img3625custom.jpg
 
@Mascha heb een foto proberen te maken maar het is niet te zien daarop door de weerspiegeling en zo.
en @ Bumblebiekje ik moet het juist met een mesje schrapertje weg halen zo vast zit het op de ruit .
 
Hoi Ypoc,

Het lijkt er op alleen bij mij zit het niet onder aan de bak maar een klein beetje in het midden van de bak..
Waar wat moet ik mij er bij voor stellen mijn kiezel ligt er al heel even in ?
 
Kijken ? dat is niet mijn Aquarium !
Zo te zien was je er al achter gekomen haha!
 
Edwin 1973 zei:
Het lijkt er op alleen bij mij zit het niet onder aan de bak maar een klein beetje in het midden van de bak..
Waar wat moet ik mij er bij voor stellen mijn kiezel ligt er al heel even in ?
Kiezelalg kan overal op het raam terecht komen. Op het voorbeeld van Ypoc toevallig op die plek.
Het heeft niets met kiezel te maken.

~ Ivo
 
Het heeft niets met je bodem te maken hoor.

Ik heb ook altijd zo'n bruine alg op mijn ramen.
Ik verwijder dat met een bankkaart "schrapen".
 
Dat van die foto is wel heel extreem hey... Lijkt me dan ook een zaak van achterstallig raamschoonhouden zoals op die foto.
 
Kiezelalg, bij mij toch.

Groeit en verspreid zich heel erg snel.
 
En normaal gezien krijg je kiezelalgen door je leidingswater.
 
Toch vreemd dat ik dat dan nu krijg!
Heb al vanaf vorigjaar april een aquarium en doe daarbij om de 2 a 3 weken een flinke water wissel.
En ik heb dit sinds een week of 4.
 
Die bruine krijg je vaak bij weinig licht. Groene bij veel licht. Tis maar wat je mooier vindt :D
 
dat kiezel alg van ypoc komt vooral in mij tanga bak voor, op de slakkenhuizen zit wat penseel alg.
 

Terug
Bovenaan