snoeien Cryptocoryne balansae


flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Berichten
4,851
Leeftijd
61
Locatie
Andijk
goede morgen
tijd voor onderhoud in de 250 bak de Cryptocoryne balansae wordt te vol en te hoog
de vraag is wat te doen kan ik deze zonder problemen snoeien of moet ik er een aantal tussen uit halen
dus compleet uit de groep halen
heb al eens rond gestruind op het net maar kan niet echt iets vinden over snoeien van deze plant


PXycg7TUV79dgwEDdFiRgxPjw-I83-2I.jpeg
gaat om deze mooie plant let op dis een voorbeeld niet van genomen van mijn bak de mijne zijn veel hoger
SAM_0927.JPG

zoals je zit gaat het wel erg hard in de rechter hoek
 
Ik heb de plant niet maar zou zelf zoals je al zegt delen ertussen uit halen. Dat doe ik ook met de gewone Crypto s die ik heb als de bos te groot wordt.
 
Ik heb de plant niet maar zou zelf zoals je al zegt delen ertussen uit halen. Dat doe ik ook met de gewone Crypto s die ik heb als de bos te groot wordt.
zo iets dacht ik ook John
maar ben ook benieuwd of deze te snoeien zijn
 
Je zou misschien de bladeren net als bij een Bleheri bijvoorbeeld bij de wortel kunnen wegtrekken maar dat is denk ik meer werk dan een plantje in zn geheel eruit halen.
 
Deze plant, Cryptocoryne balansae, kan je uitdunnen door de bladeren van onder af weg te halen. Bladeren bovenaan knippen leidt tot het afsterven van het blad. Ze vermeerderen zich door uitlopers, die je dus ook kan her-planten.
Edit: mijn bericht hoorde bij een ander topic met hetzelfde onderwerp maar past hier ook wel.
 
Laatst bewerkt:
Deze plant, Cryptocoryne balansae, kan je uitdunnen door de bladeren van onder af weg te halen. Bladeren bovenaan knippen leidt tot het afsterven van het blad. Ze vermeerderen zich door uitlopers, die je dus ook kan her-planten.
Edit: mijn bericht hoorde bij een ander topic met hetzelfde onderwerp maar past hier ook wel.

Dit is een oud topic van Jaap Ben en ja het is dezelfde vraag dus dan kan zoiets snel gebeuren ;)
 

Terug
Bovenaan