Snakeskin koiguppen...


stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,325
Leeftijd
56
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Er komen steeds meer koigupvarianten op de markt, zoals deze snakeskin koiguppen. Ik kweek ze op grijze en blonde grondkleur.
Een grijze grondkleur geeft in de regel een sterkere danwel een strakkere aftekening op het lijf t.o.v. een blond grondkleur. Dit geldt voor het merendeel aan guppen.
IMG_0850a.jpg
IMG_0843a.jpg
IMG_0859a.jpg
 
Wat is hier het ideaal? Alleen een gekleurde vin of ook een deel over de staart? Of een strakke band zoals op de 2e foto in het midden?
 
Wat is hier het ideaal? Alleen een gekleurde vin of ook een deel over de staart? Of een strakke band zoals op de 2e foto in het midden?
Het ideaal is wat de kweker in kwestie zelf vindt. De ene kweker gaat over een rode neus die totaal gescheiden ligt van een rode kleur die richting kop/schouder gaat. En de ander vind zo'n overloop weer prachtig. Dus daar zit geen vaste kernpunt in. Ikzelf vind een goed goed gescheiden rode neus (of een andere kleur) het fraaist.
Wat de vinnen aangaan, ook daar ligt het ideaal divers onder de kwekers. Persoonlijk vind ik een totaal ingekleurde vin (dorsaal en caudaal) het meest preferabel dat gescheiden ligt van een ingekleurd zadel. Maar goed, daar is geen vast ideaal in te vinden. Het blijft een persoonlijk preferentie.

Ik ben nu ook bezig met de tuxedo bleeding heart koi guppy. Ben net iets verder dan de startfase. Maar ben er dus nog lang niet. Da's meer een tuxedo red maar waarbij ook nog rood over het zwart loopt op het lijf.
 

Terug
Bovenaan